Tavaly szeptemberben mutatta be első, akkumulátoros hajtásra is képes Siemens Desiro ML-motorvonatát az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB). A 4746 049 pályaszámú jármű képességét üzemi körülmények között a napokban Bécsújhelyben (Wiener Neustadt), egy regionális tömegközlekedéssel kapcsolatos kongresszuson leplezte le a vasúttársaság: Bécsújhely és Lanzenkirchen között, villamosítatlan pályán tettek meg vele egy oda-vissza utat, százhúsz kilométer per órás tempót is elérve.

Az akkumulátoros üzemre is képes Cityjet eco-motorvonatokat a felsővezeték nélküli rövid, villamosításhoz azonban túl drága vonalakon tervezi használni az ÖBB (kép forrása: IRJ)

A felsővezeték híján is mozogni képes Cityjet eco-szerelvényt egy villamos üzemű, háromrészes, 4746-os sorozatú Siemens Desiro MainLine motorvonatból alakította át az ÖBB. A tizennégy tonnányi akkumulátor és a vezérlési berendezések a középső egység tetején kaptak helyet. Az akkumulátorokat a végállomásokon, vagy menet közben felsővezeték alatt is fel lehet tölteni.

A vasúttársaság tervei szerint a Cityjet eco-vonatokat olyan rövidebb vonalakon vetnék be, ahol a villamosítás kiépítési költsége gazdaságtalan lenne. A típus huszonöt-harminc százalékkal, körülbelül kétmillió euróval (635 millió forinttal) kerül többe, mint a Desiro ML hagyományos, felsővezetékes változata, hosszútávon viszont olcsóbb lehet egy-egy vasútvonalra Cityjet eco-kat vásárolni, mint villamosítani.

Az első átalakított példány utasforgalmi próbái az év második felében zajlanak majd – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!