A mozdonyok a Szlovák Vasút elsőszámú szolgáltatásának számító Pozsony és Kassa közötti intercityjeit fogják továbbítani. A tíz évre szóló, 58,7 millió eurós megbízás magában foglalja a járművek teljeskörű karbantartását is. A ZSSK közbeszerzésére a pozsonyi központú lízingcégen kívül az ELL Germany is jelentkezett.

A cseh Regiojet Vectronjai után a ZSSK is a Siemens-mozdonyok mellett döntött, igaz, bérleti konstrukcióban (illusztráció: Siemens)

Az S Rail Lease s.r.o.-t mindössze néhány hónapja, júliusban alapította két Erste Group of Austria-tag pénzügyi szolgáltató, az S Slovensko spol. s.r.o. és a Slovenská sporiteľňa a.s. – előbbi kilencvenhét százalékban, 24 ezer 250 eurós tőkével birtokolja az új vállalatot, utóbbi pedig három százalékos részesedéssel és hétszázötven eurós tőkével rendelkezik – írja a Railway Pro.

A ZSSK legkorszerűbb mozdonyai 383.100-as sorozatként fognak közlekedni. A többáramnemű, kettes szintű egyeséges európai vonatbefolyásolási rendszerrel (ETCS Level 2) ellátott Vectronokkal széleskörű felhasználási területhez jutnak a szlovákok: Szlovákián kívül Csehországban, Lengyelországban, Németországban, Ausztriában és Magyarországon is közlekedhetnek majd. A modern villanygépek százhatvan kilométer per órás legmagasabb üzemi sebességre lesznek képesek, azonban igény esetén a kétszázas tempóhoz is módosítani lehet majd a Vectronokat.

Az első három mozdonyt várhatóan már az idei menetrendváltásra átveheti a ZSSK. A következő, négy gépből álló csomagot június végéig, az utolsó hármat pedig 2018 végéig adja rendelkezésre az S Rail Lease – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!