Végszerelésen a 787-gyilkos Airbus
Új hajtómű, új winglet, hosszabb szárny. Csak két év fejlesztés, jövőre repül a gép, eddig 186 példányt rendeltek belőle.
Kadétok a Wizz-nek, képzés a Balti Repülőakadémián
Angoltudás, erős matek előny! A Baltic Aviation Academy és szolgáltatásai. Cessnák és Tecnamok a gyakorlati képzéshez.
Ütközés a pályán: F1 amerikai módra
Kis gépek nagy versenye. Egy különösen szerencsés baleset: amíg a gépek fel nem szállnak, nehezebb elkerülni a veszélyt.
Eurofighter-fészek: Rostock-Laage
Egy ezred, amely NDK-s múltját is tiszteli. 23-ast már kiállítanak a bázison, lesz-e MiG-29-es is? Trench 1-2-es Eurofighterek, mérsékelt pörgetésben.
Easy: az ifjú hölgykapitány
A 26 éves Kate McWilliams a gatwicki bázisról repül, és eredetileg a RAF pilótája szeretett volna lenni...
Bergamói baleset: rossz időben futott túl a magyar 737-es
Földetérés zuhogó esőben, 2000 méterrel küszöb után, a kerítés áttörése 109 csomóval. Zivatar az egyetlen lehetséges átstartolási útvonalon?
35 éve repült először a szeretett igásló, a 767-es
Ma is szolgál a társaságoknál vagy 750 példánya, tovább él, mint tanker. Két hajtómű, két pilóta. Soma kapitány emlékei.
F-35 jó hírek, rossz hírek: kigyulladt egy A-variáns
A Lightning II. hajtóműve vagy segédhajtóműve égett. Van-e összefüggés a tizenöt gépes letiltással? Bemutatták Japán első F-35-ösét.
Biztonsági okokból Debrecenben szállt le egy Gripen vadászgép.
Németország második legnagyobb légitársasága évek óta veszteséges, a beavatkozás halaszthatatlan.
Harminc éve repült először a világ legszebb gépei között számon tartott Piaggio Avanti. Mi a haszna a három hordfelületnek?
Ennyire arányosan szerkesztett, harmonikus repülőgépet azóta is csak ritkán sikerült összehoznia a tervezőknek.
Kész a megvalósíthatósági előtanulmány, a mostanihoz képest két kilométeres új pálya épülne, más tájolással.
Jobb pozíciók az egyik legfontosabb útvonalhálózaton, Kína és Európa között. A változások a jövő évi nyári menetrendben már érzékelhetők lesznek.
2019-től állnak majd szolgálatba a légitársaságnál a P&W hajtóművel felszerelt, modernizált Airbusok. A most Budapestre jött gép LEAP-hajtóművel repül.
Ryanair-járat ugyanazon a napon ugyancsak Milánóba. Oradea Int. pályája rövidebb, nincs ILS-e, most készül az új terminál.
A két legfontosabb pályairány kapott friss berendezést. Ha a gép és a szeméyzet is kvalifikált, minimális látás mellett is landolni lehet.
Most „kivételesen” nem leszálláskor történt baleset a nem épp könnyen vezethető felderítőgéppel. Az egyik pilóta ernyője nem nyílt ki teljesen.
A Return to Target manőver kockázatai tengeren, a hegyek között és a sivatagban... Pláne, ha a pilóták a lentieknek repülik a műsort.
Hajótemető helyett repülő paradicsom. Amszterdam reptere a háború óta egyfolytában fejlődik, a Heathrow körüli hezitálás is a kezére játszhat.
Hol történt az ütközés? Ki milyen frekvencián rádiózott? Drop Zone és reptérrend: 13-as pályán felszállás után jobb iskolakör.
A százados a figurát túl gyorsan és túl alacsonyan kezdte, bekapcsolva hagyott utánégetővel. Fáradtság okozta hibasorozat.
A hitelt fejlesztési pénzből törlesztette a cég, közben a szállítók is várnak a kifizetésekre.
A Free Route rendszer mellett fontos szoftverfejlesztés könnyíti majd a bécsi reptér forgalmának szervezését is a magyar légtérben.
Szubjektív beszámoló három nap remek repüléseiről: nemcsak a szegediek remélik, hogy lesz folytatása ennek a jól kitalált légi és földi ünnepnek.
Még több cikk