Zlinek Szolnokra, mi lesz a folytatás?
Katonai Zlinek hagyománya Magyarországon 1948 óta. A kanadai NATO-kiképzés túl drága, mennyire drága saját sugárhajtású kiképzők beszerzése?
Meredeken le, meredeken fel: a CSeries London City-vizsgája
Öt és fél fokos siklópálya, tíz percre a világ egyik kereskedelmi központjától (most még). A kanadai gépet nem kellett átalakítani, eleve erre a reptérre is tervezték.
Légbőlkapott tervek városi közlekedésre: Airbus-modul kontra kínai drón
Autó és helikopter: kabin négykerekes alvázzal vagy négyszer két helirotorral, persze elektromos meghajtás. Autonóm rendszerek és a hatóság feltelei.
Pilótamunka a nagyvilágban: Európa éjszakai égboltján 2. rész
Kínzás segítségképpen a szimulátorban. DHL-es mindennapok, az éjszakai repülés is lehet szép. A 757-es dícsérete: a barátságos kezes bárány.
Pilótamunka a nagyvilágban: Európa éjszakai égboltján 1. rész
Ancsa helyett 767-es... Szemműtét és L-410-es. Hatóság és légitársaság: aki mindkét oldalt megérti. A hosszútáv szépségei és a búcsú a Malévtól.
Kész a Foxtrot Ferihegyen!
Az új gurulóút rövid, de nagyon fontos, a két legfrekventáltabb (Alfa és Bravo) gurulót köti össze, könnyebb lesz a majdani B-móló elérése is.
Mérgezés, turbulencia? A Germanwings-pilóta apja cáfolná az öngyilkosságot
Nem volt depressziós a másodpilóta? Két évvel a katasztrófa után a család állítja, Andreas Lubitz már elájult, amikor a gép hegynek ütközött.
Felvillanyozó lehetőség, 150 személyes elektromos repülőgép?!
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.

Két Zlin Z-242L típusú cseh repülőgépet és előretolt repülésirányító (JTAC) szimulátort adtak át pénteken az Ittebei Kiss József helikopterbázison.

Európán belüli az easy, az UK-n belül a Ryanair vonalai problematikusak. Elég, ha csak az iroda és az üzemi központ kerül át? Mi lesz a szigetország légiiparával?
Nyitásra még nincs időpont, a szünetért a kárpótlás a szebb és jobban felszerelt Park lesz. Reptérlátogatók: irány az igazi, bár lezárt futópálya!
Márványi Péter kollégánk előadása a polgári repülésről szól április 13-án.
A 340-es műszerei hibát jeleztek, le kellett állítani a hajtóművet, de mielőtt a légcsavart vitorlába állíthatták volna, az lepörgött a hajtóműről.
Nagyobb terület, jobb technika, az új Aeropark látogatóinak külön ingyenes parkoló. Jobb rálátás – és a távlati kilátások?
Most egy Londonból Dohába tartó DC-10-es nem vette fel a kapcsolatot a polgári légiirányítással.
A fáradtság és a reakcióidő. Mi fárasztóbb, egy hosszú járat, vagy egy napon több rövid szakasz? Nappali alvás éjszakai repüléshez, a 747-es kapitány módszerei.
A gép leszállás közben tört össze és gyulladt ki, a negyven utas és az ötfőnyi személyzet túlélte a balesetet.
A Roszkozmosz második embere volt. Korrupció a United Aircraft berkeiben? Vád alatt a Transaero vezetői, nem lesz újraindítás, nem lesz konkurenciája az Aeroflotnak.
A diszkont légitársaság a Romániát érintő járatain több mint húsz százalékkal növeli a szállítási kapacitást.
A terrorizmus és a politikai bonyodalmak csökkentik a forgalmat, plusz a gazdasági visszaesés. 18 Boeing átvételét halasztják, igaz, 181 van a rendelési listán.
Az IAG új társasága a Level. A Ryanair társul a Norwegiannel, de ki tudja, mikor indít saját hosszú távot. Amerika felől a jetBlue akar olcsón Európába repülni.
Tizenhét óra, a szolgáltatás része az utassal beszélgetni! Munka és pihenés, alvóhely az utaskísérőknek. A sima út titka: a tökéletes karbantartás.
Típusok és a levegő. A tervezés buktatói: előre vagy hátulra, jó-e a válaszfal? Lábhely-trükkök és az akku. Evés és ivás, és a kellő óvatosság.

Diszkontosodás rövidtávon, marad a ráhordás. A hosszútáv versenyképes, de egymilliárd eurót kell megtakarítani, kétezres elbocsátás várható.

Mi vagyunk a jó példa a világ előtt az MS20-szal, de miért nincs erről hivatalos hazai közlés? Az E-változat lesz kétüléses is, kérdés, sikerül-e a fedélzeti fejlesztés.
Még több cikk