Új kínai óriásvállalkozás: csináljunk hajtóműveket!
Az új kínai és orosz típusok is nyugati hajtóművekkel repülnek, vagy fognak eleinte repülni. És a közös szélestörzsű? A fejlesztés nehézsége.
Eldőlt: lesz hosszabb törzsű Szuhoj Superjet!
Plusz 22 utas, de a hajtómű nem lesz erősebb. Elkésett fejlesztés? Az S100 és a konkurencia. Gyártás Indiában? Irány London City!
Szárnyak és szárnyasok, ha találkoznak
Két nap alatt négy ütközés, ritka a komoly baleset. Mit kell kibírnia a hajtóműnek? Amikor a madár átjut a pilótafülke ablakán.
A Balatonon át: 105 éves repülősiker
Lányi Antal „hatperczes” nagy repülése a víz felett 150 méter magasan, és a mai kor csendes megemlékezése.
Szárnyal az Aeroflot! Ellentétben a többiekkel...
Remek számok a visszaesés közepette, de a történethez hozzátartozik, hogy a külföldiek erősen ritkították járataikat Oroszországba.
Szliacs: jó program a levegőben, sajtótumultus a földön
A svédek igyekeznek, a szlovákoknak még nincs pénzük Gripenre... A cseheknek van MiG-15-ösük! A nemzetközi sajtót kissé kiszorították.
A koppenhágai tragédia, a HA-MOC lovagpilótája
Feltehetően szélnyírás okozta negyvenöt éve a Malév Il-18-asának katasztrófáját. A kapitány, Szentgyörgyi Dezső, a magyar aviatika legendás alakja volt.
Érdek nélkül tetszik: ünnepi frázis, cargóban elbeszélve
Leszállás szép fényviszonyok közt, a maga módján gondolatébresztő módon.
Ha több utánpótlást lehet felküldeni egy fuvarral, ritkábban kell indítani a szállítmányokat. Maradhat-e három orosz a fedélzeten?
New Orleans és Orlando között a bal hajtóműnek elrepült a burkolata, de sérült a szárny és a törzs is, a fedélzeten lévőknek nem esett baja.
A beakasztott egyik drótkötéllel rendben indult a start, de az Astir farokrésze felszedte a másik csörlőkötelet.
Lezárult a berepülés, bemutatkozik a Goldtimer új gépe. A replikaépítés nehézségei és sikerei. A harmincas évek harmóniája az égen.
A füves terepen a gép, némi kalandok árán, de már bizonyított. A franciák dél-szaharai műveleteihez nagyon kellene az új képesség.
A Bombardier új utasszállítójával igen elégedett a Swiss, az első üzemeltető. A pilótafülke és a hajtómű titkai. A második forgalomba állt példány.
Földnek ütközés vagy kemény leszállás? Óriás szerkezet, hatalmas tehetetlenség. A személyzetnek nem esett baja.
Kényszerleszállás és szerelés. A világ egyik legnagyobb, sorozatban gyártott repülőgépe. Ferihegy a NATO kitérő reptere.
A DHL Express hazai központjának áthelyezése a repülőtérre az utóbbi évek egyik legjelentősebb befektetése az expressz logisztikai ágazatban.
Az egyik legmegbízhatóbb, leghosszabb életű igáslova a légiközlekedésnek, az AA lassan teljesen kisorolja, de több mint 300 repül még más társaságoknál.
Az orosz főváros negyedik, az orosz repülés atyjáról, Zsukovszkijról elnevezett repteréről a Jamal légitársaság Budapestre is indít járatokat.
Nagy hiány, nagy fizetések. Heti száz új külföldi pilóta kell az új gépekhez a következő húsz évben is! Idegenek a fülkében és a repülés biztonsága.
Szeptember elején három repülés az 1. terminálról, Budapest fölött. Az Aeropark felől Ikarus 55-ös viszi az utasokat.
Fehérorosz An-2-esek Magyarországon, ezek egyike lehetett. Az idő és a kannibalizálás. Esztergom, Szentendre. Ki tudja, mi lesz a sorsa?
„Technikai hiba?” Az egyik Be-200 alaposan megrongálódott, helyben ki is javították?
Négyszáz utas rövidebb távra, kedvező egy főre eső költségekkel. Az új altípus első üzemeltetője a Saudi. De hová tűntek a kínaiak?
Kisebb forgalmat gazdaságosan repülni. Az kibocsátó még harminchármat vesz. Legtöbbet a 9-esből rendelték. Gyönyörű videó: ez repült Farnborough-ban is.
Még több cikk