Balkáni bevásárlások 2. rész: hogy áll a magyar légierő a szomszédokhoz képest?
A horvátok idén döntenek, Szlovénia nem akar új gépeket, a románok és szerbek minőségi-mennyiségi fölénybe kerülnek, ha a magyar légierő nem fejleszt.
Megszületett a leghosszabb Álomgép, roll-out Charlestonban
Néhány hét múlva már repül, majdnem 150-re van rendelés. Trump, a Dreamliner, és az amerikai álom. Az elnököt persze a 747-es Air Force One hozta.
Dubai drón Kínából: már nyáron forgalomba áll?
Aki beleül nem pilóta, hanem utas, csak közli, hová akar repülni. Nyolc elektromotor, nyolc légcsavar, és egy mindent látó és figyelő földi központ.
A320 és társai: egy elképesztő sikertörténet három évtizede
Ma harminc éve szállt fel az első Airbus-keskenytörzsű. A legfontosabb döntések: a törzsátmérő, a szárnyalatti hajtóművek és főképp: a fly-by-wire.
Szerencse a szerencsétlenségben: senki nem halt meg a földön
Kéthajtóműves gép zuhant a bevásárlóközpontra Melbourne-ben, nyitás előtt még üres volt az épület.
Balkáni bevásárlások 1. rész: erősítenek a légierők
Használt MiG-29-esek Szerbiának, használt F-16-osok Romániának. Amúgy mindkét ország saját repülőiparát is mozgósította.
Légitársaságok toplistája: a brand ereje és a brand értéke
Az Aeroflot, mint a legnagyobb ország legnagyobb társasága az erőlista élén. Értékben a három nagy amerikai cég vezet.
Ryanair mint ráhordó, Ryanair mint utasbarát!
O'Leary cége és más „kib...ott társaságok”. Kiszolgálni akár a Lufthansa hosszú távú járatait. Gépek ésszerű áron és mennyiségben, „aeroszexuális kapcsolat” nélkül.
Az egész világot bejárták a drámai felvételek egy cargo-gép decemberi tragikus felszállásáról. De néhány fontos elem hiányzik a képből.
Leghosszabb keskenytörzsű, nagy hatótávolság. Párhuzamos fejlesztés a 767-essel. Vigyázni kell mögötte, de a kapitány szerint hihetetlenül jól kezelhető...
Utaslépcső, csomagszállító járművek, repülőgép-mozgató berendezések, több mint egymilliárd forintért. Már négy cég közül választhatnak a légitársaságok Budapesten.
Nagy, drága és csak egyfunkciós, kevesen repülik, keveset repül: miért ez a gép kellett sógoréknak, miért nem az olcsóbb Gripen?
Márciusban zárják az 1-es pályát, épül az új móló, lesz helye a szélestörzsűeknek is. Parkoló 4600 kocsinak, a nyári csúcsra meglesznek az új check-in pultok.
Új járatok innen: Tel Aviv, Pristina, Kutaiszi. Az első Wizz-bázis az Egyesült Királyságban.
Közel volt egy 737-es, FAA-vizsgálat. A színész pilótát továbbra is becsülik és tisztelik a repülővilágban, rossz napja pedig mindenkinek lehet.
A svájci Ju-52-es forgatásra jött. Egymotoros, hárommotoros, Lőrincen is gyártottak, leszálltak vele a lóversenypályán. Amikor elringat a nagynéni...
Pontosabban: irány a Lufthansa és a hálózati társaságok dominálta „nagy” repülőtér. Marad a menetrendben Frankfurt Hahn is.
All-business veszteglés Shannonban. Apró futó-gond felszálláskor, valami leesett a gépről. A pilótahölgy szónoklatától sok utas inkább kiszállt.

Megható az üzenet, de áprilisra jönnek az európai ellenintézkedések. Van-e esélye a Dubai–Budapest–Newark járatnak? A380-as a Chopin betonján.

Dolderer az utolsó kapuk egyikénél szúrta el a magasságot, Matt Hall be sem került a döntőbe. Következik az első amerikai verseny.
A MAX-rajzolatot egy MAX festette az égre, kilenc órás tesztrepülés során. Nem volt második gép, viszont a Ryanair további százat vesz a típusból.
Talán még ötvenöt óránál is tovább repültek volna, ha nem közelednek a kazah határhoz. Konjuhov tavaly egyedül körberepülte a Földet is a déli féltekén.
Légkör a a monszunvilágban, légkör a kabinban... A hatóság és a nemzeti pilóta-politika. Leszállás háromszor: naponta vagy havonta.
A szerencsés véletlenek, és az erős elhatározás. Góbétól az A320-ig, közben a napfényes Florida és a Pan Am-iskola.
A jelöltek már túl vannak az egészségügyi rostán, és a Z-242-eseken kezdenek repülni.
Még több cikk