Többségi tulajdont szerzett a Loconi Internationalban a PSA Baltics
A fontos globális kikötőüzemeltető Lengyelország egyik legnagyobb intermodális logisztikai vállalatába fektetett be.
A fontos globális kikötőüzemeltető Lengyelország egyik legnagyobb intermodális logisztikai vállalatába fektetett be.
Miután az ügyben eljáró bíróság elrendelte régi, philadelphiai kikötőhelyének elhagyását, a legendás SS United States óceánjárónak új otthonra lenne szüksége. Egy javaslat már befutott: a floridai Escambia megye elsüllyesztené az óceánjárót.
A Noongah nevű hajó roncsát a déli kontinens keleti partjainál találták meg ausztrál kutatók.
Az Evergreen konténerhajója, az Ever Greet a minap sikeresen kikötött a nyugat-flandriai Zeebrugge kikötőjében. A hajó merülése tíz centivel haladta meg a korábbi rekordot.
A 18 ezer TEU-s konténerhajó, a CMA CGM Benjamin Franklin kemény viharba futott Dél-Afrika partjainál, a fedélzetéről 44 konténer a tengerbe borult, további harminc pedig megrongálódott.
A társaság fennállásnak legjobb eredményét könyvelhette el 2023-ban.
Az MSC megvenné a Wärtsila korábbi trieszti üzemét, olasz szakszervezetek azonban arra panaszkodnak, hogy a hajómotorokat gyártó finn cég akadályozza az akvizíciót.
Mérföldkőhöz érkezett a tengeri konténerszállítás. A legnagyobb, 2324 ezer TEU-s megamax hajók összkapacitása ugyanis meghaladta a négymillió egységkonténert.
Ahogy tavaly, az idei év első negyedében is jelentős volumencsökkenést tapasztalhatott a vállalat az intermodális szolgáltatások terén.
A romániai beruházások értéke 130 millió euró, a terminálokon nehéz rakományokat fognak kezelni.
Szakmai fórumon vették górcső alá a szakemberek Bécsben, a Neustift am Walde-i Wolff heurigerben a hamburgi kikötő közreműködésével lebonyolított osztrák konténerforgalmak alakulását. A házigazda a Hafen Hamburg Marketing bécsi képviselete volt.
Rekord utasszám, kimagasló fedélzeti költés – ez a tengeri körutazásokra szakosodott társaság eddigi legjobb eredménye, miközben hajói három hónap leforgása alatt 437 ezer tonna üzemanyagot használtak fel.
Megjelent a norvég minősítőintézet, a Det Norske Veritas legújabb, a legjobb tengeri városokat listázó jelentése. Akadnak ugyan meglepetések, de Szingapúr betonbiztosan őrzi első helyét.
Az olasz hajóépítő 14 év elteltével adott át a hajózási társaságnak egy új tengerjáró hajót. A Queen Elizabeth és a Queen Victoria után a Queen Anne a harmadik, Monfalconében elkészült királynő – a Cunard negyedik hajóját, a Queen Mary II-t a francia Chantiers de l'Atlantique építette Saint-Nazaire-ben.
A Torghatten Nord hajóstársaság az ugyancsak norvég Myklebust hajógyárat bízta meg két, kizárólag hidrogénüzemre is képes komp megépítésével. Ezek lesznek a világ legnagyobb, hidrogénnel meghajtott vízi járművei.