A hónap második felében bontani kezdik a régóta üresen álló, a Normafa mellet éktelenkedő Olimpia Szállót. Az így megnyílt üres területen Hegyvidék önkormányzata parkot alakít ki, és kiépülhet az Eötvös út új szakasza is. A hegyvidek.hu cikke szerint a többéves előkészítést követő kisajátítási eljárás után az önkormányzat január 30-án vette birtokba a mára lepusztult szálló épületét.

A nyolcvanas években élte fénykorát az Olimpia Szálló. Most lebontják, a helyén parkot alakítanak ki

Pokorni Zoltán polgármester szerint a bontásra feltétlenül szükség van, így megújulhat a Normafa központi területe, és visszaadhatják a kirándulóknak az egyedülálló panorámával rendelkező hegygerinc város felőli részét, amelyet jelenleg nagyrészt az autók uralnak. A fejlesztés részeként lezárnák az Eötvös út legfelső szakaszát, ezzel együtt új utat alakítanának ki a Távcső utcával párhuzamosan az Olimpia Szállótól a Konkoly-Thege Miklós útig. Az új útszakasszal párhuzamosan meghosszabbítják a 60-as villamos (fogaskerekű) vasút vonalát a Normafáig. Az Eötvös út és a Konkoly-Thege Miklós út találkozásánál pedig egy rendezett, modern parkoló várja majd a látogatókat.

A Normafa területének helyreállításáról 2015-ben tartottak helyi népszavazást. A rehabilitáció a Zugligeti úttól Budakeszi határáig, a Szépjuhászné úttól a Hegyhát útig terjedő területet érinti.

A Normafáig járhat a fogaskerekű (forrás:hegyvidek.hu)

A projekt részeként már megújult az egykori lóvasút-végállomás épülete; az önkormányzat felújítaná az Eötvös út 48. alatt található régi villaépületet is, a Rajk-villát is. Itt Normafa Kapu néven a Normafa Park és a fogaskerekű vasút felső fogadóközpontja kapna helyet, mint új látogató- és információs központ.

A fogaskerekű vasút fejlesztése, kétirányú meghosszabbítása a Normafáig és a Széll Kálmán térig örök téma. A lassújelekkel, hullámos sínekkel működő pálya teljes rekonstrukcióra szorul. A projekt különlegessége az, hogy vegyes rendszer jönne létre: a felső meghosszabbítás sem fogaspálya lenne, hanem adhéziós vasút, az alsó szakaszon pedig a meglévő villamospályán közlekednének a szerelvények. A pálya fejlesztése mellett a járművek cseréje időszerű, ezért racionális, hogy olyan szerelvényeket szerezzenek be, mely alkalmas az alsó villamospályán és a hegyi fogasléces szakaszokon való közlekedésre is. Amennyiben a lendületben lévő projekt lelassulna, csak a meglévő pályát, vagy a meglévő szerelvényeket újítanák fel, félő, hogy a fogaskerekű vasút ismét évtizedekre elvesztené az esélyt a hálózati integrációra. Itt megemlítendő, hogy az „óra alatti tér” nemrégiben történt rekonstrukciója úgy történt meg, hogy a tervezett 60-as villamos, azaz a fogaskerekű végállomásának helyet biztosítottak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!