Az elővárosi és regionális kivitelű motorvonatok a főváros Riga, valamint Aizkraukle, Tukums, Skulte és Jelgava között fognak közlekedni. Az új szerelvényeknek köszönhetően csúcsidőszakokban negyedórás követéssel játhatnak majd a vonatok. A széles, 1520 milliméteres nyomközű vonatokra négyszázötven utas férhet majd fel. A szerelvényeket várhatóan 2020 és 2023 között szállítja majd a spanyol gyártó – jelenti a Railway Gazette.

A lett nemzeti vasút PV harminckét villamos motorvonatot vásárol a spanyol Talgótól (forrás: IRJ)

A Talgo pályázata a PV tenderén olyan neves gyártókénál bizonyult jobbnak, mint a CAF, a Škoda Transportation és a Stadler Poland. A vasúttársaság szerint a spanyolok 225,3 millió eurós (73,1 milliárd forint – vagyis egy szerelvény körülbelül 2,28 milliárd forintot kóstál) ajánlata tűnt a gazdaságilag legkedvezőbbnek a harmincötéves tervezett élettartamot tekintve. A Talgo-vonatok a karbantartási és energiaköltségeket is figyelembe véve húszmillió euróval (hat és fél milliárd forinttal) kerülnek kevesebbe, mint a következő legjobb ajánlat szerelvényei.

A költségek a vonatszemélyzet képzését, a karbantartási felszereléseket, valamint ötévnyi alkatrészellátást is magukban foglalják. A kontraktus további, opcionális szerelvények megrendelését is lehetővé teszi.

Az International Railway Journal arról ír, hogy a beruházásra a lett kormány maximum 259 millió eurót (nyolcvannégymilliárd forintot) különít majd el. A hivatalos szerződéskötésre a tíznapos elállási időszakot követően, december legelején kerülhet sor. Litván sajtóértesülések szerint azonban a Škoda fellebbezni fog a PV döntése ellen.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!