Talgo-felvásárlás: részletes tájékoztatást nyújtott be a spanyol hatóságoknak a Ganz-MaVag
A magyar vasúti vállalat megerősítette: teljes mértékben nyitott a konstruktív és transzparens szakmai párbeszédre.
A magyar vasúti vállalat megerősítette: teljes mértékben nyitott a konstruktív és transzparens szakmai párbeszédre.
A Magyar Vagon cégcsoport mögött az oroszokat sejtik Madridban, így a közlekedési miniszter azt mondta kormánya nevében, „mindent megtesznek” a magyarok megállítása érdekében.
Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.
Spanyol lapértesülések szerint a külgazdasági és külügyminiszter keddi, hivatalos spanyolországi látogatása során megindokolta a vasútijármű-gyártó Talgo megvételére vonatkozó magyar szándék életképességét.
Felvásárolná a Dunakeszi Járműjavító a spanyol céget, a Talgo részvényeinek kereskedését azonnal felfüggesztették.
A projekt főszereplője, a Talgo szerint tíz spanyol cég egyesíti erőit annak érdekében, hogy a Hympulso-projekt keretében nagy sebességű, hidrogénből nyert energiával működő motorvonatokat hozzanak létre.
Számos nemzetközi útvonalon javultak a napközbeni eljutási lehetőségek, egyre nagyobb teret nyernek az akkumulátoros motorvonatok.
A Talgótól ötvenhat ICE L vonatot, a Siemenstől pedig tizenhét ICE3neo szerelvényt szerez be a német vasúttársaság, összesen kétmilliárd euró értékben.
A francia magánvasút első járatai Bordeaux, Angoulême, Nantes, Rennes és Arcachon között fognak közlekedni, várhatóan már idén decembertől.
A mozdonyvontatású szerelvények Kairó és Alexandria között pendliznek.
A prototípus szerelvény készíti elő az utat a Vittal One elnevezésű, villamos- és hidrogénhajtású hibrid motorvonathoz.
A spanyol gyártó a legújabb nagysebességű motorvonatával végzett tesztjei során átlépte a 360 kilométer per órás tempót.