Az Opus Global Nyrt. szerdai közleménye szerint a konzorciumban a kínai vasúttársaságot képviselő China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft., valamint az RM International Zrt. vesz részt fele-fele arányban. Utóbbi társaság az R-Kord Kft., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. közös leányvállalata, tulajdonosa ötvenegy százalékban az Opus, amely 295 milliárd forint bevételt vár a beruházástól. A kivitelezési szerződés a magyar állam és a kínai Eximbank finanszírozási megállapodásával 2019 harmadik negyedévében léphet hatályba.

A kínai-magyar CRE Konzorcium építheti át a Budapest és Kelebia közötti vasúti pályát. Vörös Attila felvételén egy tehervonat halad Szabadka felé

A hitelkérelmet a kormány nevében a Pénzügyminisztérium benyújtotta a kínai hitelintézetnek. A munkálatok megkezdése a finanszírozási megállapodástól függ, onnantól számítva öt év jut a tervezésre és kivitelezésre. A jótállási időszak további két év.

A csaknem 590 milliárd forint értékű beruházásra a Magyar Államvasutak és a Kínai Népköztársaság által létrehozott Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. írta ki a közbeszerzést. A jellemzően egyvágányú, százötven kilométer hosszú vasútvonalat teljes egészében fel kell újítani, mivel utoljára a múlt század hatvanas éveiben korszerűsítették. A meglévő és az új vágányt egyaránt óránkénti százhatvan kilométeres engedélyezési sebességre alakítják ki, átépítve a felsővezeték-hálózatot és a vasúti műtárgyakat is. A nyomvonal mentén több mint száz kereszteződés, majdnem száz kiszolgálóépület, tizenhat aluljáró, továbbá hidak, zajvédő falak, térvilágítások és közművek épülnek. A beruházás a jelenlegi felénél is kevesebbre, nyolc óráról három és fél órára csökkentheti a menetidőt a szerb és a magyar főváros között.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!