A Leo Express cseh magánvasút a decemberi menetrendváltástól három új nemzetközi vonalon indítana járatokat. A menetvonalakat már meg is rendelték az illetékes hatóságnál, persze ez még nem jelenti azt, hogy biztosan el is indulnak a járatok. A három vonal a következő: Prága–Berlin, Prága–Pozsony és Ostrava–Pozsony. Mindhárom vonal esetében a Leo Express más-más szerelvényeket indít majd a tervek szerint. Mégpedig nem is a Flirtjeivel, hiszen a benyújtott kérvényben az szerepel, hogy a szerelvények legalább 310 utas befogadására alkalmasak, a Flirtekbe ezzel szemben csak 237 utas fér el.

Utaskísérő-flotta indul a kijelölt járatra Prágában (fotó: Leo Express)

A Leo Express még nem nyilatkozott hivatalosan az ügyben, de a paraméterekből kifolyólag arra számít, hogy az idén érkező kínai CRRC járműgyártó által épített szerelvényekkel fedi le az új járatok egy részét. A CRRC-től a leo Express eddig három szerelvényt rendelt, a hatósági honosítási eljárás várhatóan nyáron kezdődik. A Leo Express a berlini vonalra valószínűleg a Flixtrain szerelvényeit használja majd, mert ezekre a járatokra klasszikus villanymozdonyos szerelvényeket kíván bevetni. A szerelvények kapacitása 600 fő, naponta kétszer szeretne egy-egy járatpárt indítani, 9:32-es és 15:32-es indulással Prágából, valamint 9:59-es és 13:59-es indulással Berlinből. A vonatok Lovosice, Ústí nad Labem, Děčín, Bad Schandau és Drezda állomásokon állnak meg.

A pozsonyi járatokat illetően nem a hagyományos brünni szakaszt választották, hanem Olomouc, Přerov, illetve Staré Město u Uherského Hradiště (egyik kedvenc állomásnevem) kiszolgálása mellett döntöttek. A menetidő körülbelül húsz perccel több, mint a brünni szakaszon. Ezzel több jelentősebb morvországi város jut közvetlen vasúti kapcsolathoz Pozsonnyal. A járatok naponta Prágából 7:09, 9:09, 11:09, 13:09, 15:09 és 19:09-kor indulnak, Pozsonyba pedig 4 óra 21 perc múlva érkeznek. Visszafelé az indulások: 6:01, 8:01, 10:01, 14:01, 16:01 és 18:01 Pozsonyból.

A Leo Expressnek Csehországban fekete–arany színű Flirtjei vannak (fotó: Stadler)

Talán még érdekesebb az Ostrava–Pozsony kapcsolata, amelyet a Leo Express Szlovákián kersztül, Zsolna és a Vág-mente érintésével tervez megvalósítani. Ez a kapcsolat azonban csak napi egy járatpárt jelent, 19:53-as indulással Pozsonyból és 23:42-es érkezéssel Ostravába. Ellenkező irányban a vonat Ostravából 4:02-kor indulna, Pozsonyba pedig 7:52-kor érkezne. A Leo Express a most beharangozott három új járaton kívül decembertől Ukrajna és Fehéroroszország felé is nyitna (Lengyelországon keresztül). Mindezek a tervek azonban teljes mértékben attól függnek, hogy elkészülnek- a kínai gyártású szerelvények, és hogy azok megkapják-e időben a szükséges honosítást.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!