Sokszor méltattuk már a Facebookon működő 10-es út csoportot, ahol elképesztő reakcióidővel és élénkséggel reagálnak a Budapest–Esztergom vasútvonal minden rezzenésére. Egyik nap a brutálisan hangos dízelmozdonyos tehervonat éjszakai menetelésére panaszkodnak (aznap Szergej híján Csörgő vitte fel az üres szerelvényt Fradiból Dorogra!), máskor a Dorogon felejtett és a P+R parkoló és a peronok közti gyalogos átjárót elálló autóvonaton háborognak – ez utóbbiról megjegyezzük, teljesen jogosan. Egyébként is, ami szívást át kellett élniük a vasútfelújítás és a közúti beruházások megépítésekor a vonal mentén lakóknak, még jónéhány évig bőven fel vannak jogosítva a kritikai hangra.

Jó hírünk van viszont nekik, az éjszakai tehervonatok és a dorogi tárolás ideiglenes volt, mától vége a dalnak. Az egészre azért volt szükség, mert az Almásfüzitő–Esztergom vonalon pályafelújítást végeztek június 19–28. között (ide kattintva megnézheti a vágányzári információt a Kapellán), így a Suzuki-vonatoknak kerülniük kellett. A hosszú autóvonatok éjszaka jártak a vonalon, hiszen napközben a sűrű személyvonati menetrend és a rövid állomások miatt esélytelen volt a közlekedésük. Óbuda és Dorog között egy ilyen 650 méter hosszú vonatot sehol sem lehet félre tenni keresztre, ez az igény nem érvényesült a vonal felújításakor.

A 108-as Szergejjel robog át Pilisvörösváron szerda éjjel a Suzuki-vonat. Övé az egész vonal ilyenkor, nyugodtan végigmehetett a helytelen vágányon, ami kevesebb kitérőzéssel jár (kép és videó: Vörös Attila)

Az üres szerelvények Ferencvárosból este 10–11 óra körül indultak el, a rakott pedig legkésőbb hajnali háromra visszaért. Hiába volt ebben az időszakban a leghosszabb nappal, még Szent Iván éjszakáján is sötétben fordult meg a kiszolgálómenet. Egy érdekesség: bár már elkészült a 2-es vonal villamosítása, amíg nincs meg a dorogi betáplálás, addig a tehervonati közlekedés villamos mozdonnyal le van tiltva. Ez többnyire nem izgat senkit, hiszen alapból semmiféle teherforgalom nincs a 2-esen. Valószínűleg a hálózat elbírta volna már most is, hogy a Rail Cargo Hungaria Taurusza végigvigye a szerelvényt Dorogig, de a szabály az szabály, dízelgéppel kellett vontatni.

Az első vonatokat a 306-os Szergej továbbította, de volt, hogy ő sem tudott menni, így egyéb hadrafogható Szergej híján egy alkalommal a váci tartalék Csörgőjét küldték fel Dorogra az üressel (annak a tartaléknak különben szintén Szergejnek kéne lennie...). A rakottat aztán már nem merték rábízni a hegyeken át, így esett meg, hogy egy teljes Suzuki-vonat ácsorgott egy napig Dorog állomáson, anyázásra késztetve a helyi utasok egy részét. Izgalmas kérdés, hogy az miért csak Dorogon derült ki, hogy a gyengébb dízellel nem viszik el a tehervonatot... Az utolsó körre végül a hatvani 108-as Szergejt hozták, az gond nélkül továbbította az autóvonatot.

Dorog állomás és a Suzuki-gyár között a DB Cargo gépe és tolatócsapata dolgozott a vonatokkal. Normál esetben a kiszolgálás Tokod felől történik, most a vágányzár miatt kellett Dorogon vonatokat cserélni, tárolni.

Két éve hasonló okból már volt Suzuki-terelés a 2-es vonalon – akkor még drót nélkül.

* *

Fotós kollégánk cégeknek és magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!