A közlekedési miniszter megerősítette, hogy a magyar féllel közösen mindent megtesznek azért, hogy a hidat már jövőre átadhassák a forgalomnak. A két ország közös projektjének megvalósítását az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból fedezik. Az összköltség mintegy 117 millió eurót tesz ki. Szlovákia több mint 47 millió euró, Magyarország pedig több mint 52 millió euró uniós támogatást kapott a projektre.

fotó: bumm.sk

A szlovákiai Révkomáromot és a magyarországi Komáromot jelenleg egyetlen közúti híd köti össze. Az 1892-ben épült Erzsébet híd mindkét oldalon a városközpontba vezet. Az új hídon a nehezebb tehergépjárművek is közlekedhetnek majd, amelyek így elkerülhetik a két Komárom belvárosát. Ezáltal javulhat a lakosok életminősége, a közlekedésbiztonság, illetve felgyorsulhat a forgalom. Az új híd a vasúti híd mellett, attól körülbelül kétszáz méterre épül fel. A mintegy 90 méter magas, egy pilonnal és tartókábelekkel felfüggesztett híd aszimmetrikus megoldású lesz. A hídpilléreket tartó mesterséges szigetek már elkészültek. A hídon kétsávos országút fog vezetni. A bekötő utakat mindkét ország saját költségén építi fel. „A szlovák oldalon egy 600 méter hosszú, kétsávos útszakaszt építünk, amely az I/63-as jelzésű úthoz körforgalommal fog csatlakozni. Az építkezés az ütemtervnek megfelelően halad, a befejezése a hídtest elkészülésétől függ” írja a hirek.sk.

A szlovák-magyar kormányközi megállapodást a híd építéséről 2012-ben kötötték meg. 2014-ben mindkét oldalon kiadták a szükséges építési engedélyeket. Az építkezés kivitelezője 2017 augusztusában vette át az építési területet.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!