Igen. A Sasszeműek már a címoldali nyitóképünkön kiszúrhatták, ez a vonat bizony felénk jön, nem távolodik tőlünk. Ugyanis a végét látjuk. Szentlőrinc állomáson január 29-én, az évvel ne törődjenek, és a támaszkodó videós árnyékával se. Gimesi Zoltán ugyanis történelmi képsorokat tett közzé a YouTube-on. Lassa senki nem emlékszik már arra, mikor jártak ugyanis halberstadti vezérlőkocsik ingavonatban. Nem úgy, ahogy megszoktuk, orral előre a mozdony mögött, hanem úgy, ahogy valóban kell.

Ezt a történelmi pillanatot örökítették meg Gimesiék: 15:27-kor ugyanis a 803-as Dráva IC a felújított Bybdtee 801-es pályaszámú vezérlőkocsival ez elején gördült be méltóságteljesen az állomásra.

A Facebookon arról beszélgetnek a vasútbarátok, hogy a halbi vezérlők talpra állásával felélesztett a MÁV egy olyan rendszert, a ZWS-t, amelyet máshol lassan, de szisztematikusan tolnak ki a perifériára. A cseheknél, a szlovákoknál, az osztrák vasutaknál, a DB-nél mindenhol a WTB-re építettek. Gyorsan oldjuk föl a két betűszót – közben nyugodtan szólhat a Fantastischen Vier MFG című száma –, a ZWS (Zeitmultiplexe Wendezugsteuerung) és a WTB (Wire Train Bus) is kommunikációs rendszereket jelöl.

A pécsi vonal elővárosi, 40a szakaszán heteken belül induló, egy éves vágányzárban szükség is lesz a halberstadti vezérlőkre.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!