EU-pénz és intermodalitás
A fővárosban a 4-es metró építéséhez kapcsolódik a Kelenföldi pályaudvar környékének rendezése is. Az autóbusz-pályaudvar volt az első új építkezés, majd következett a metró végállomásának, kocsiszínjének előkészítése és a pályaudvar utasforgalmi részének rekonstrukciója. A jelenlegi felvételi épület (műemlék, bár ez a státusz a Déli Vasút volt indóházát sem mentette meg) sorsa kérdéses.
Nagyívű fejlesztéseket tervez viszont több vidéki város. Debrecen, Kaposvár, Kecskemét, Eger központjában, a meglevő vasúti pályaudvar és környékének korszerűsítésével épülhet intermodális csomópont a helyközi autóbuszok pályaudvarának átköltöztetésével, Miskolcon pedig az újonnan átadott felső-majláthi villamos-végállomás és a Gömöri pályaudvar környékén alakítanának ki új csomópontokat.
A tervek még korántsem jelentenek meg is valósuló beruházásokat, eleve a 2013-ban kezdődő költségvetési ciklusról van szó, a közösségi közlekedés fejlesztésének várható támogatási lehetőségeit kihasználva. A tényleges építkezések elkezdéséig még hosszú időnek kell eltelnie.