EU-pénz és intermodalitás

iho/vasút   ·   2012.02.12. 19:30
00

A fővárosban a 4-es metró építéséhez kapcsolódik a Kelenföldi pályaudvar környékének rendezése is. Az autóbusz-pályaudvar volt az első új építkezés, majd következett a metró végállomásának, kocsiszínjének előkészítése és a pályaudvar utasforgalmi részének rekonstrukciója. A jelenlegi felvételi épület (műemlék, bár ez a státusz a Déli Vasút volt indóházát sem mentette meg) sorsa kérdéses.

Kelenföld felvételi épületének jó része kihasználatlan, a buszpályaudvar viszont túl messze van egy intermodális csomóponthoz képest<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Kemsei Zoltán felvétele)

Nagyívű fejlesztéseket tervez viszont több vidéki város. Debrecen, Kaposvár, Kecskemét, Eger központjában, a meglevő vasúti pályaudvar és környékének korszerűsítésével épülhet intermodális csomópont a helyközi autóbuszok pályaudvarának átköltöztetésével, Miskolcon pedig az újonnan átadott felső-majláthi villamos-végállomás és a Gömöri pályaudvar környékén alakítanának ki új csomópontokat.

A tervek még korántsem jelentenek meg is valósuló beruházásokat, eleve a 2013-ban kezdődő költségvetési ciklusról van szó, a közösségi közlekedés fejlesztésének várható támogatási lehetőségeit kihasználva. A tényleges építkezések elkezdéséig még hosszú időnek kell eltelnie.

Kapcsolódó hírek