A román kormányfő a gépkocsi műszerfalára helyezett pohár vízzel próbálta ellenőrizni, vannak-e komolyabb döccenői az aszfaltburkolatnak, de a szakasz végigautózása után elégedetten szólt a pálya minőségéről.

A 33 kilométeres pályaszakasz mellett az autópályának megfelelő aradi körgyűrű 12,25 kilométeres szakaszát is átadták a forgalomnak. Ezen egyelőre csak egy sávban zajlik mindkét irányban a forgalom, s 60 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben. Az autópályán egyébként 100 kilométer/óra a megengedett sebesség jelenleg. Azért volt szükséges a sebesség korlátozása, mert az út mentén még folytatnak munkálatokat.

A pályaszakaszt a spanyol JV FCC Construccion és az olasz Astaldi SpA conzorciuma építette, a munkát 2009 januárjában kezdték. A román kormány által közölt decemberi adatok szerint az útépítés 264 millió euróba került. Az építkezés költségeit az Európai Unió kohéziós alapjából, az Európai Fejlesztési Bank által nyújtott hitelből és a román költségvetésből biztosították. A felavatott pályarész a nagylaki határátkelőtől Aradon, Temesváron, Déván és Nagyszebenen átvezető dél-erdélyi autópálya első megnyitott szakasza.