Mint ismeretes, hétfőn indulnak a Keleti pályaudvar teljes kizárással járó karbantartási munkálatai. A terminál kiesése miatt az ide érkező és innen induló vonatok ideiglenesen másik állomásra érkeznek: fontos szerepe lesz Kelenföldnek, a Déli pályaudvarnak, Rákosnak és Kőbánya felsőnek, a Nyugati pályaudvarnak és Kőbánya-Kispestnek is. A MÁV-csoport az ügyben csütörtökön sajtótájékoztatót tartott, ahol hangsúlyozták, hogy a cél a lehető legkevesebb vonatlemondás, a minél kisebb utassérelem. Itt részletesen tudnak tájékozódni az egyes vonalakon érvénybe lépő változásokról.

A közlekedési rend a Keleti kizárása alatt (forrás: MÁV)

A Keleti forgalmának terelése nem példa nélküli, a Százlábú híd újjáépítésekor is hasonlóan irányították el a személyvonatokat. A nagykátai vonatok Kelenföldre terelését már akkor kipróbálták, a dunántúli távolsági járatok Déli pályaudvari végállomásoztatása sem nagy újdonság. Ami viszont eddig példa nélküli, az a körvasút bevonása és két elővárosi vonal összekapcsolása. Az igény, hogy mehessenek vonatok a 2-es vonalról Rákos felé adta az utolsó lökést, hogy beüzemeljék a fizikailag már rég létező felsővezetéket az Angyalföld–Angyalföld elágazás szakaszon.

Terelt nagykátai vonat halad Kőbányán Kelenföld felé. Ilyen szerelvényre most nem kell számítani – bár, ki tudja... (fotók: Vörös Attila)

A következő két hétben fogják kipróbálni a Pécel–Piliscsaba viszonylatot, ahol a személyvonatok nem fognak nagyobb pályaudvarokat érinteni, a Rákos–Marcheggi híd–Angyalföld útvonalon kerülik el a belvárost. Újságírói kérdésre válaszolva Kormányos László marketing és fejlesztési vezető elmondta, hogy Rákosszentmihály állomás utasforgalomba bevonása egyelőre nem lehetséges, mert nincs meg a szükséges infrastruktúra. Persze további megállók is szükségesek lennének, hogy a szerelvényelhelyezés optimalizálásán túl is legyen értelme az átlós elővárosi vonatoknak, de ez még a jövő kérdése. A Startnak egyelőre tippje sincs, hányan utaznak majd a körvasúti S-bahnon, a pár tucattól több százig terjedő utasszám is lehetséges. Az biztos, hogy kapóra jön a Keleti lezárása a körvasúti személyvonatozás első kipróbálásához.

Kormányos László és Loppert Dániel kommunikációs igazgató a sajtótájékoztatón

A Keleti pályaudvaron a következő beavatkozásokat fogják elvégezni:

  • A csarnok egész területén, 8670 négyzetméteren újraaszfaltozzák az utasperonokat;
  • javítják a vágányokat: 463 talpfát, 3155 betonaljat, 716 méter sínt, 131 váltóalkatrészt, 1210 méteren ágyazatot cserélnek;
  • elvégzik a szükséges karbantartásokat a felsővezeték-hálózaton, a buiztosító berendezésen és az energiaellátási hálózaton;
  • gazdaságosabb lesz a térvilágítás: 300 lámpatestet kicserélnek;
  • lebontják az üres bódékat;
  • kicserélik a padokat, szemeteseket;
  • új központi utastájékoztató LED-képernyőt telepítenek;
  • új utastájékoztató piktogramokat tesznek ki;
  • helyreállítják a megkopott falakat;
  • virágosítják és rendezik a bejáratoknál levő zöldterületeket.

A betonaljakat már felhalmozták a Százlábú híd környékén

A sajtótájékoztatón külön felhívták a figyelmet, hogy a jegykiadást az ideiglenes vég- és fontosabb állomásokon emelt kapacitással biztosítja a Start.

A forgalomváltozás enyhítése érdekében a BKK is sűríti bizonyos járatait, például a 4-es metró és a 37-es villamos gyakrabban fog járni a kéthetes időszakban.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!