Eszerint kész arra, hogy hozzáigazítsa a település szabályozási tervét az M0 autóút nyomvonalához – számolt be róla egy helyi portál. Ezek alapján a jogi akadály elhárulhat az elől, hogy a település jegyzője kiadja az M0 autóút 11-es és 10-es út közötti szakaszának építéséhez szükséges szakhatósági hozzájárulást. A településsel kötött különalku szerint a NIF Zrt. a beruházáshoz kapcsolódva közlekedésbiztonsági fejlesztéseket végez majd a település útjain.

A portált idézve: „Szente Kálmán polgármester a képviselő-testületi ülésen elmondta, hogy a keddi hírekre reagálva az internetezők kígyót-békát kiabáltak a jegyzőre, pedig ő nem tehetett mást, nem nyilatkozhatta azt, hogy a tervezett autóút nyomvonaltervei megfelelnek a solymári szabályozási tervnek. A jegyző a szakhatósági jóváhagyást csak abban az esetben adhatja ki, ha a képviselők a módosításhoz hozzájárulásukat adják. Ez szerda este végül kilenc igen-, egy nem-szavazattal meg is történt.

A polgármester hangsúlyozta, hogy a vasútfelújítás idején nagyon jól együtt tudtak dolgozni a NIF Zrt. szakembereivel, az M0 autóút kapcsán ugyanakkor nem kereste fel őket senki a NIF-től, akinek bármilyen döntési felhatalmazása lett volna.”

A portál értesüléseihez itt pár saját megjegyzést kell hozzáfűznünk. A szabályozási terv nem kőbe vésett dolog, hozzátartozik a napi ügymenethez, hogy szükség esetén módosítja a település. Mint például olyan esetben is, mint a jelenlegi, amikor hirtelen egy állami nagyberuházás dörömböl a település ajtaján. Solymáron nyilvánvalóan régóta ismert dolog az M0 építése, és biztosan lehetünk benne, hogy a szabályozási terv tartalmazta is egy korábbi nyomvonalát, ennek módosításáról van most szó. A jegyzőnek arról kellett nyilatkoznia, hogy a NIF jelenlegi terve megfelel-e a hatályos szabályozási tervnek. A nyilvánvaló válasz az, hogy nem. A NIF itt nem járt el teljesen profin, mert az új nyomvonal kijelölésével párhuzamosan meg kellett volna keresnie az önkormányzatot és kezdeményeznie a szabályozási terv módosítását. Ez talán meg is történt, de a háttérben az sejthető, hogy e megkeresés kapcsán a NIF képviselője nem volt abban a helyzetben, hogy ellentételezésként ígérjen is valamit a településnek, ezért Solymár első körben lezárta a tárgyalásokat, a jegyző pedig utasítást kapott, hogy negatív állásfoglalást adjon ki.

Az M0 nyomvonala a nyugati szektorban (forrás: NIF Zrt.)

„Szente Kálmán a testületi ülésen kiemelte: a határozatjavaslat elfogadása még nem jelenti azt, hogy azonnal megindul az M0 autóút 11-es út és 10-es út közötti szakaszának építése, mert vannak még ellenérdekelt felek, ám ha megszületik a másodfokú határozat, akkor azt már csak bíróság előtt lehet megtámadni, amit gyorsított eljárásban fognak tárgyalni.”

Szente Kálmán szavait annyival egészíthetjük ki, hogy természetesen nem indul meg az építkezés, hiszen még csak nyomvonalterv létezik, út pedig nem ez alapján épül. Most csak a jogi procedúra indulhat meg.

„Az elfogadott határozat egy fontos részt is tartalmaz, méghozzá azt, hogy a NIF Zrt. közlekedésbiztonsági beruházásokat vállal Solymáron. Amennyiben azonban a konkrét fejlesztések közül bármelyik más forrásból megvalósulna – például a körforgalom a temető közelében -, akkor ugyanazon értékben más munkát végeznének el. Ez lehetne a járdaépítés a Rózsika utcában, de az állami közút pályateste is rossz állapotban van, így akár azt is fel lehetne újítani. Hangsúlyozta, hogy ezek a kért fejlesztések mind állami tulajdonú és állami kezelésű utakon fognak lezajlani. Ez különösen fontos lenne, hiszen már most is jelentősen megnőtt a forgalom Solymár főútján, a pilisvörösvári dugók miatt ezt Pilisszentiván is érzi, hiszen sokan ebbe az irányba kerülik ki a járási központot.

A határozat szerint ezeket a közlekedésbiztonsági beruházásokat az autóút műszaki átadásáig kellene elvégeznie a NIF Zrt.-nek.”

Az utolsó bekezdésekben aztán szépen kibújik a szög a zsákból. Nem elég, hogy Solymár eseti alkuktól teszi függővé az együttműködését, még be is biztosítja magát, hogy semmiképpen se maradjon ki az ingyenebédből. A körforgalom esetén látszik, hogy nem az egyes projektek megvalósulása a fontos, hanem azok értéke, illetve, hogy azok semmiképpen se saját büdzséből készüljenek el. Annak hangsúlyozása, hogy minden beavatkozás állami tulajdonú és kezelésű utakon zajlik le, egyszerű hazugság, hiszen a Budai Nagy Antal utca és a Koppány Márton utca önkormányzati tulajdonú és kezelésű út. Úgy is néznek ki!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!