A Románia keleti szélén található, alig hatvanezres lakosú Vászlóban (Vaslui) egyszer már üzemelt trolibusz: 1994. május 1-je és 2009. július 7-e között, tizenöt évig közlekedtek az áramszedős járművek. A szolgáltatás 2009-es leállítását követően a felsővezetéket elbontották, a kocsik is hasonló sorsra jutottak. 2011-ben viszont uniós források segítségével új hálózatot kezdtek el kiépíteni, amit végül idén június 13-án adtak át.

A 00125-ös kocsi egy vászlói próbameneten. A képre kattintva Gunter Mackinger 2016. június 29-én készült felvételeiből készült galéria nyílik

A „T” betűvel jelölt régi-új trolivonal Garától Textiláig négy és fél kilométeren keresztül a régi nyomvonalon vezet, majd a két kilométeres új szakasz következik Moara Grecilorig.

A működési feltételek azonban nem a legoptimálisabbak: ahogy a régebbi trolivonalnak, az újranyitott vonalnak sincs javító-karbantartó remíze. A járműflotta mindössze három, Salzburgból használtan beszerzett, csuklós Gräf&Stift/Kiepe-kocsiból áll (00124, 00125, 00126 – ex-Salzburg 226, 204 és 212), amelyek azonban még az előző vászlói troliktól is régebbiek. A három kocsi közül kettő közlekedik naponta, tíz és harminc perc közötti követési idővel.

A távlati tervek között szerepel a második vonal létrehozása, azonban ehhez egy remíz kiépítése, valamint modern, alacsonypadlós kocsik beszerzése mindképp szükséges lesz.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!