Négy évvel ezelőtt, 2014-ben hirdetett eredményt a BKK a „giga” trolibusztenderén, amin végül az Európában jelenleg legnépszerűbb párosnak számító Škoda-Solaris konzorcium lett a befutó. A szerződés értelmében főként Európai Uniós forrásból összesen 108 jármű beszerzésére nyílik lehetősége a BKK-nak, ebből az első adag – 20 szóló és 16 csuklós – 2015 végén érkezett meg a fővárosba.

Valahogy így fognak kinézni az új budapesti trolik is – természetesen képzeljünk rá áramszedőket és rengeteg matricát. A képen egy oslói Solaris Urbino IV látható

A fennmaradó 72 troliból a napokban huszonegyet hívtak le, úgy tudjuk, hogy ebből tíz szóló, tizenegy pedig csuklós lesz. Érdekes kérdés volt, hogy az új Trollinók milyenek lesznek, hiszen a Solarisnál időközben történt egy generációváltás; a harmadik szériát már tavaly ki szerették volna vezetni a gyártásból. Nos, továbbra is van – sőt lesz is – olyan város, ahova még a „régi” karosszéria megy, de információnk szerint Budapest átáll a legújabb széria beszerzésére. A fővárosban így gyakorlatilag mind a három Trollino-generáció megtalálható lesz.

Az előző szériához (valamint a CAF villamosokhoz és a Karsan midibuszokhoz) hasonlóan az új troliknál is megmarad az a fura szereposztás, hogy a BKK lesz a tulaj, a BKV pedig az üzemeltető.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!