A baon.hu márciusban beszámolt arról, hogy egy előterjesztés alapján létrejövő önkormányzati buszos cég a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. nevet kapja, feladatai közé tartozhat majd többek között a buszközlekedés szervezése, a forgalomirányítás és -ellenőrzés, a hálózat és a menetrend felülvizsgálata, az utastájékoztatás, de emellett az igény szerinti új szolgáltatási formák feltárása, a lakossági bejelentések feldolgozása, a járművek egységes arculatának kialakítása, a pályázati lehetőségek felkutatása is. A társaságot a javaslat szerint hárommillió forint törzstőkével alapítják meg, székhelye a Paul Lechler utca 2. lesz, azaz a déli iparterületen épült, de még át nem adott új busztelephelyen. A cégalapításra azért volt szükség, mert a kecskeméti önkormányzat nem kíván szerződést kötni buszos személyszállításra szerződést kötni a DAKK Zrt-vel.

Az önkormányzati alapítású Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. rendelkezhet a huszonöt hibrid hajtású csuklós Mercedes Citaro autóbuszok üzemeltetéséről is (Bohus Dávid felvételei)

A képviselő-testület legutóbbi ülésén újra foglalkozott a megalakuló, teljes egészében önkormányzati tulajdonú Kecskeméti Közlekedési Központ Kft.-vel. Egy rendeletet szavazott meg a közgyűlés – egyhangúlag –, amely meghatározza a cég feladatait. Ezek három fő csoportba sorolhatók: forgalom- és menetrendfejlesztés; közlekedésüzemeltetés, forgalomlebonyolítás, valamint vagyonüzemeltetés. Utóbbiba tartozik az új, még át nem adott telephely a déli iparterületen, és legkésőbb 2020. január 1-jétől a most még DAKK-üzemeltetésben lévő huszonöt hibridhajtású busz, az utastájékoztatási rendszerrel együtt.

A DAKK Zrt. Volvói Kecskeméten. A menetrendi módosításokról a közlekedési központ dönthet a jövőben

A cég feladata, hogy azokat a feladat- és hatásköröket gazdasági szereplőként átvegye, melyeket korábban a közgyűlés gyakorolt. Fontos hangsúlyozni, hogy a Kecskeméti Közlekedési Központ nem egy buszos társaság lesz, amely ugyanazt a tevékenységet végzi, mint eddig a DAKK. Ez a cég az önkormányzat képviseletében és megbízásából látja el a szervezési és irányítási feladatokat, az egyes szolgáltatások ellátására – így a buszok biztosítására, a szervizelésre, az üzemanyag beszerzésére és a sofőrszolgálat biztosítására – pályázatot írnak ki.

Tervek szerint az önkormányzat ellenőrzési joga nem szűnik meg a jövőben, ezt elsősorban a városüzemeltetési bizottságon keresztül tudja érvényesíteni, de bizonyos kérdésekben a közgyűlés is dönt majd.

A kecskeméti városi buszközlekedést jelenleg huszonöt, Mercedes Citaro típusú hibridüzemű csuklós autóbusz, a DAKK Zrt. által biztosított városi járművek bonyolítják le, amelyeket Volvo és hamarosan a szegedi példányok mellett új generációs Mercedes Conectókkal fogják biztosítani.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!