Lázár János ezt a kijelentését a Délmagyarországnak adott interjújában tette. Szerinte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azért nem készítette elő alaposabban a tram-train beruházást, mert „Lázár miatt így is, úgy is megcsinálják”. Az már biztosnak tűnik, hogy eme hiányok miatt az átadás legalább másfél évet késhet.

A lapnak adott exkluzív interjú szerint Hódmezővásárhelyen nem ez az első beruházás, amely a nagyívű tervek töredékét használta csak fel, az élményfürdőnek is költséghatékonyabb változatát építettek meg végül. A tram-train eredeti ötlete azonban Szegedről indult el, az első tanulmányt is a megyeszékhelyen készítették. A megvalósaíthatósági tanulmány nyolc év munka után állt össze, amely a teljes költséget 23,5 milliárd forintban határozta meg. Másfél évvel ezelőtt azonban a magyar államnak, a NIF Zrt.-nek a MÁV-nak és a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak adták át a terveket.

Késhet a tram-train, akár másfél évet is<br>(képünk illusztráció, forrás: wikipedia)

A tervezett költségek ez idő alatt a duplájára nőttek: az eredetileg 13,2 milliárdos pályaépítési és 10 milliárdos járműbeszerzési büdzsé 32,5, illetve 16 milliárdra nőtt. Egy 2016 végén született rendelkezés azonban kimondja: 5 százalék fölötti költségnövekedésnél az állam eláll a beruházástól. A fejlesztési minisztérium szerint a kiírt közbeszerzés – az összegek ellenére – szabályos volt. A tervek átgondolása azonban másfél éves késést okozhat.

Lázár János szerint voltak olyan személyek a minisztériumban, akik szerint „a projekt ugyan nem áll meg a saját lábán, de Lázár miatt megcsináljuk. Majd eladjuk Lázár nevében a költségvetésnek” Nem fordítottak elég figyelmet a projektre, mondván, úgyis meglesz rá a pénz.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!