Már hétszázötven Vectron a síneken

iho/vasút   ·   2019.08.19. 15:00
400px_vectron750

Kigördült a hétszázötvenedik Vectron is a Siemens Mobility München-Allach-i gyárából a 193 756 pályaszámú mozdony formájában. A július 8-án forgalomba állított, többáramnemű (MS) villanygép az osztrák European Locomotive Leasing (ELL) flottáját erősíti, a Railcolor információi alapján jelenleg a bécsi központú ecco-rail GmbH bérli. A lízingcég jelenleg a típus legnagyobb vásárlója: eddig száznyolcat rendeltek meg a német gyártó moduláris mozdonytípusából – jelenti a Railway Pro.

Már hétszázötven Vectron dolgozik az európai síneken (kép forrása: Twitter, Siemens Mobility)

2017 nyarán szintén az ELL-nek köszönhetően ünnepelhette az ötszázadik eladott példányt a Siemens, amikor is a lízingcég nyolc többáramnemű gépet rendelt a Cseh Vasút (České Dráhy, CD) számára. Tavaly nyáron pedig a DB 193 331-ese formájában az ötszázadik forgalomba állított Vectron miatt pukkanhattak a pezsgősüvegek.

A Siemens 2012-ben hívta életre a Vectron villamosmozdony-platformot. A korszerű mozdonycsalád elektromos áramról üzemelő változatából azóta számos verzió készült el: megtalálható váltakozó áramú (AC), egyenáramú (DC), többáramnemű (MS) kivitel, 5200, 5600 és 6400 kilowatt teljesítménnyel, de elérhető dízel-elektromos (DE) verzió is. A Siemens-gépek az elmúlt hat év során meghódították Európa jelentős részét: számos országból jó néhány vasúttársaság vásárolt belőlük, vagy üzemelteti őket. A mozdonyok eddig Ausztriában, Bulgáriában, Csehországban, Finnországban, Horvátországban, Lengyelországban, Magyarországon, Németországban, Norvégiában, Olaszországban, Romániában, Svájcban, Svédországban, Szerbiában, Szlovákiában, Szlovéniában és Törökországban szerezték meg a közlekedési engedélyt.

A Siemens a több mint ezerhatszáz legyártott EuroSprinter villanygép és EuroRunner dízelmozdony alapján úgy tervezte meg legújabb moduláris mozdonyplatformját, a Vectront, hogy az bármilyen vontatási igény szempontjából hatékony és költséghatékony legyen, továbbá műszaki rugalmasságot és gazdasági kiszámíthatóságot nyújt hosszú távon is. Ráadásul a folyamatos fejlesztés miatt mindig a legkorszerűbb technológiát képviseli a típus, mely az európai vasúthálózatokon nagyfokú rugalmassággal felhasználható.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek