A létesítménybe a napokban futott be az első konténervonat. A Rail Terminal Greenport óriásprojekt vasúti részének megvalósítása mérföldkő a Cabooter Group logisztikai vállalat szerint. Hollandia legnagyobb szárazföldi terminálja összesen 28 hektáros területet ölel majd fel, nyolc, egyenként kilencszáz méter hosszú rakodóvágányt is magában foglalva. A létesítmény tényleges építése nyolcévnyi tervezést és tárgyalások sorozatát követően idén márciusban kezdődött meg az első tizenöt hektáron, ezt a részleget idén szeptembertől lehet majd használni. A Cabooter reményei szerint még az éven megkezdődhetnek a munkálatok a következő tizenhárom hektáron is.

A kontinentális Európa legnagyobb intermodális termináljának készülő Rail Terminal Greenport Venlo már tud fogadni vonatot (illusztráció: Cabooter Group)

A gigaprojektbe a Cabooter Group eddig több mint húszmillió eurót, vagyis bő hétmilliárd forintot invesztált. Ezzel egyidejűleg a környező infrastruktúrát is fejlesztették: összesen 11 kilométernyi vasúti pálya épült ki 50 millió euróért (18 milliárd forint), melyet a hollandi kormány, Limburg tartomány, valamint Venlo és Horst aan de Maas önkormányzatai finanszírozott.

A terminál az egész régió számára fontos, mivel a kormányok egyre kevesebb áruszállítást akarnak látni a közutakon, viszont egyre többet a hajókon és a tehervonatokon. A dél-hollandiai új terminál célja, hogy csökkentse a Rotterdam-környéki úthálózat terhelését, mely akadályozta volna a kikötő növekedését. A Cabooternek pedig egy hatalmas terminálra volt szüksége, mivel a blericki, venlói és a Németországban található kaldenkircheni létesítményei is közelítették kapacitásuk felső határát. Az új egységgel a Cabooter nem vált ki meglévő terminált, a cél a várhatóan növekvő igények megfelelő kiszolgálása. Az új terminál évente maximum 600 ezer TEU (húsz láb hosszú, szabványos konténer) forgalmat tud majd kezelni, köztük konténereket, pótkocsikat és cserefelépítményeket. A fejlesztésnek köszönhetően Venlo egyre fontosabb logisztikai csomóponttá válhat.

A rotterdami összeköttetésen felül a Cabooter Dél- és Észak-Európa, azon belül is Olaszország és Skandinávia felé is kacsingat. Továbbá a Budapesten keresztül elérhető kelet-európai és a távol-keleti szállítási lehetőségeket is figyeli a cég, mivel az azeri fővárosban, Bakuban is rendelkezik egy terminállal, amely fontos csomóponttá léphet elő Kína felé, az Új Selyemúton zajló szállításoknál. A Cabooter ezen az útvonalon elsősorban az e-kereskedelem szállítmányaira gondol – jelenti a Rail Freight.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!