Tavaly november végén írtunk arról, hogy a lett nemzeti vasút Pasažieru Vilciens (PV) a spanyol Talgo 225,3 millió eurós (körülbelül 71,3 milliárd forint) ajánlatát hirdette ki győztesnek a még 2015-ben kiírt motorvonattenderén. A cseh Škoda Vagonka és a baszk CAF azonban decemberben megtámadta az eredményt a lett közbeszerzés-felügyeleti irodánál, ami nem engedte meg a szerződéskötést a PV számára, sőt, a négy pályázó (CAF, Patentes Talgo, Škoda, Stadler Poland) ajánlatainak újraértékelésére kötelezte a vasúttársaságot.

Habár eredetileg a Talgo szerelvényeit hirdette ki győztesen a lett nemzeti vasút PV, a Skoda és a CAF megtámadta a döntést, az újraértékelés után pedig a cseh pályázat lett a befutó (forrás: IRJ)

A Railway Pro arról számol be, hogy az újraértékelést követően fordult is a kocka: habár a cseh gyártó járművei a Talgóénál kicsivel drágábbak – 241,9 millió eurót, nagyjából hetvenhat és fél milliárd forintot kérnek értük –, kedvezőbb energiafelhasználással bírnak, ezért a vonatok harmincötéves tervezett élettartamára vetítve sokkal gazdaságosabbak. Így a Škoda húzhatja be az üzletet és szállíthat harminckét villamos szerelvényt a balti országba. A beruházás a vonatokon felül magába foglalja az alkatrészellátást, a járművek karbantartásához és javításához szükséges felszereléseket, a vonatszemélyzet képzését, valamint egy új karbantartóüzem megépítését is. A kontraktus aláírására várhatóan február legvégén kerülhet sor.

A történet azonban itt még nem ért teljesen véget, mivel az eredetileg győztes Talgo jelezte: fellebbezni fog a döntés ellen – jelenti az International Railway Journal.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!