Németország legnagyobb szárazföldi terminálja, a duisburgi, ellenzi a német–holland határnál található venlói terminál bővítését. A létesítmény Hollandia Limburg tartományának támogatásával terjeszkedne, amely állami támogatásnak minősül a duisburgi terminált üzemeltető Duisport szerint.

A Cabooter Group üzemeltetésében álló venlói létesítmény jelenleg egy új terminált épít, amellyel tizenhárom hektárral, vagyis 130 ezer négyzetméterrel bővíti a terminálok területét. A cég a határ német oldalán, Kaldenrichenben is üzemeltet egy terminált.

A Duisport tiltakozik a venlói terminál államilag támogatott bővítése miatt (kép forrása: Europe Container Terminals)

Holland médiaértesülések alapján a terminál bővítéséhez Limburg tartomány is hozzájárult, méghozzá a szükséges terület egy részének megvásárlásával, majd a Cabooter Groupnak a bérbe adásával. Ez a németországi versenytársak körében jelentős kritikát keltett: a Duisport szerint a lépés állami támogatásnak, ennek következtében tisztességtelen versenynek minősül. Ezért a duisburgi terminál megkérte a tartományt, ne támogassa a venlói beruházást, különben bíróságra viszi az ügyet. Limburg ennek megfelelően elnapolta a döntést, hogy jogi tanácsadást kérjen.

A német határnál található venlói vasúti terminál fontos szerepet játszik a rotterdami kikötő hátországi összeköttetéseinek felnyitásában. A régióban egyre több vállalat lép színre, ráadásul a Cabooter Group mostanában hozott létre vasúti fuvart Kínába azzal a céllal, hogy fontos csomóponttá váljon az Új Selyemúton. Duisburg tradicionálisan az Új Selyemút fő csomópontjának számít: az Ázsia felől Nyugat-Európába tartó vasúti teherforgalom jelentős része oda fut be – számol be a Rail Freight.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!