Az utóbbi években Győr Magyarország egyik meghatározó gazdasági központja lett. De ez azzal is járt, hogy megnőtt az M1-es autópálya, és a Győrbe irányuló agglomeráció forgalma. A 83-as főút csomópontjainak kapacitása kimerült. Az autópálya Mosonmagyaróvár felőli lehajtó ágán a csomópont kialakítása nem megfelelő A város irányába, balra a kikanyarodás nem biztonságos, rosszul belátható a kereszteződés. A csomópontok ezért nagyon balesetveszélyesek.

A jövő nyárra elkészülő fejlesztéssel egy kilométer hosszan a meglévő 2×1 sávos útból, 2×2 sávos készül, fizikai elválasztással. Az M1-es autópálya és a 83-as főút keresztezésénél a meglévő, valamint a Mérföldkő utcánál található csomópontokat turbó körforgalmú csomóponttá építik át. Az M1 autópálya Mosonmagyaróvár felőli irányból Pápa felé, közvetlen ág épül ki. Az M1 autópálya hídja alatt a 83-as utat a kapacitás növelés érdekében 2×2 sávra szélesítik ki. A szakaszon modern ledes közvilágítást építenek, a turbó körforgalmak közepére fénytornyok lesznek telepítve.

Egy lehetséges megoldása a turbó körforgalomnak. Győrnél is ehhez hasonló épülhet. Lassan eljutunk odáig is, hogy rendesen, szabályosan használjuk ezeket a körforgalmakat

Most megkezdődött a terület előkészítése, a lőszermentesítés, régészeti feltáráshoz szükséges humuszolási munkálatok, folyamatban van az építéshez szükséges forgalomkorlátozás tervezése, kiépítése. A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hazai és uniós forrásból valósul meg. A kivitelezési munkákat a Strabag Építő Kft. végzi nettó 1 milliárd 400 millió forint értékben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!