A járműbeszerzést az Alstommal még 2013 szeptemberében megkötött, negyven TGV Océane-motorvonatra szóló megállapodás opciójaként valósítja meg az SNCF Mobilités. Az alaprendelés szerelvényeit jelenleg is építi az Alstom. A francia nemzeti vasúttársaság eddig tizenkettőt vett át, az első négy a 2016. decemberi menetrendváltás óta Párizs és Bordeaux között közlekedik. A várhatóan 2019 és 2020 során forgalomba álló újabb TGV-kkel koros, harminc-harmincöt éves vonatokat küldhetnek nyugdíjba.

Az SNCF újabb tizenöt TGV Océane motorvonatot rendelt meg az Alstomtól, ezzel a belfort-i gyártóüzem termelése még évekre biztosítva van (fotó: IRJ)

Az Alstom nagysebességű Avelia-motorvonatcsaládjához tartozó Euroduplex Océane-motorvonatok minden eddigi TGV-verziónál több ülőhelyet kínálnak: eddig maximum ötszázkilenc utas férhetett el, most azonban már ötszázötvenhatan is utazhatnak egyidőben a szerelvényeken. A francia gyártó az Euroduplex Océane-ok tervezésekor az utasokat helyezte a középpontba: az új, még ergonomikusabb üléselrendezés még nagyobb kényelmet és kütyük egész garmadáját biztosítja, többek között wifit, konnektorokat, USB-csatlakozókat és olvasólámpákat. Az Alstom egy új, innovatív rendszert mutat be a vonatokon: az első osztályú üléseket száznyolcvan fokban lehet forgatni, így aki nem szeret menetiránynak háttal utazni, vagy az előtte ülővel szemben ülni, azok is teljes komfortban tölthetik az utazást. Az utasoktól visszajelzései eddig igen pozitívak, mind a kényelmet, mind pedig a kinézetet illetően. Az alaprendelés szerelvényeihez képest a plusz vonatokon mindössze annyi változás lesz, hogy előkészítik őket az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer (ERTMS) legújabb változatának telepítéséhez – jelenti a Railway Pro.

Az új vonatok megrendelése azért is fontos, mert továbbra is munkát biztosít az Alstom La Rochelle-i és belfort-i üzemeinek. A francia gyártóóriás tavaly szeptemberben jelentette be, hogy utóbbi egységében 2018-ban leállítja a gyártást, az opció lehívásával viszont 2018 után is egy ideig még biztosan termelhet a történelmi múlttal rendelkező üzem. A Global Rail News információi szerint a belfort-i üzem továbbélését segíti a francia állam, az SNCF Réseau és az Alstom februári finanszírozási megállapodása is, amelynek köszönhetően kiépülhet a felsővezeték és a villamos betáplálás az üzem tesztpályáján. Továbbá az SNCF és a német vagyonkezelő közös vállalatának számító Akiem lízingcég is bejelentette, hogy Belfort-t használná huszonhárom mozdonyának karbantartásához.

* * *

Indóház Online – Hivatlan oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a holdon, a síneken vagy a sínek mellett, a tűzön vagy a vízen történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!