Március 15-ével újra elindul a Tisza-tó sebesvonat
A nyári menetrendig csaknem húsz, a nyári időszakban pedig félszáz kerékpáros utazhat egyszerre a MÁV-csoport közvetlen járatával a Tisza-tóra.
A nyári menetrendig csaknem húsz, a nyári időszakban pedig félszáz kerékpáros utazhat egyszerre a MÁV-csoport közvetlen járatával a Tisza-tóra.
A pénzt jelentős infrastrukturális és flottaprojektekre költik. Előnyben a belföldi beszállítók és az amerikai munkaerő.
Az energiahatékonyság növelése érdekében tetőkre, illetve szabad telkekre is szerelnének napelemeket, sőt egy akkumulátoros energiatároló berendezés is tervben van.
Már az összes hídelem a támfalakon kialakított szerelőtéren van, április közepén a teljes, helyben összeszerelt híd a helyére kerülhet.
Személyi sérülés nem történt, közvetlen veszély nem keletkezett.
A koalíciót öt jelentős vasúttársaság vezérigazgatója képviselte az Apostolosz Cicikosztasszal folytatott megbeszélésen. Az RFF elnöke a vasúti árufuvarozás megszűnésének a veszélyére is felhívta a figyelmet.
Ezzel a címmel adott hírt a nemzetközi szaksajtó a kezdeményezésről. Ez így, ebben a formában azonban nem teljesen felel meg a valóságnak: a konténerek Indiából előbb hajón Iránba utaznak, és csak onnan tovább vonattal Asztanába.
Az új esztendő első napjaiban megfogalmazott tíz miniszteri vállalás egyike volt, hogy a Dunántúl északnyugati részén az – immár magyar irányítás alatt lévő – GYSEV Zrt. veszi át a MÁV-csoporttól egyes vasútvonalak üzemeltetését, az így felszabaduló járművek pedig az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.
A német nemzeti vasúttársaság regionális üzletága, a DB Regio összesen négyszáz, az S-Bahn-vonatok legújabb generációját képviselő szerelvény beszerzését tűzte ki célul.
A MÁV-csoport naponta körülbelül ötvenezer járatot közlekedtet, ezek problémája esetén a központ igyekszik megtalálni a lehető leggyorsabb megoldást a továbbutazáshoz.
A vasúttársaság további 752,3 kilométernyi pályát üzemeltethet július elsejétől, ezzel hálózata csaknem megháromszorozódik: Gyékényestől Hegyeshalomig, Székesfehérvártól Szentgotthárdig fog érni.
Felkavarta a hétvégi maszkos alakoskodás a 66-os és a 65-ös számú vasútvonalak állóvizét. A nagy érdeklődésre való tekintettel ugyanis szombaton és vasárnap is mentesítővonatok közlekedtek Pécs és Mohács között.
A marokkói nemzeti vasút nagysebességű, intercity- és elővárosi szerelvényeket is vásárol, összesen százhatvannyolcat, körülbelül 540 milliárd forint összértékben.
A Hungrail vasúti árufuvarozási gazdaságossági és teljesítménynövelő akcióterve nyolc fő kategóriában több mint negyven beavatkozási területet érint.
Az olasz vasúti árufuvarozási szektor évek óta válsággal küzd, ami az ország kikötőire is kihat: a létesítmények 2022 óta általánosan csökkenő forgalomról panaszkodnak. Van azért némi remény.