Pielstickes mentesítő sebesvonatokkal a busójárásra

iho/vasút   ·   2025.03.03. 12:00
_palkonya_

Felkavarta a hétvégi maszkos alakoskodás a 66-os és a 65-ös számú vasútvonalak állóvizét. A nagy érdeklődésre való tekintettel ugyanis szombaton és vasárnap is mentesítővonatok közlekedtek Pécs és Mohács között.

Összesen öt pár mentesítővonat indult: szombaton három, vasárnap kettő, a csörgős menetek Pécs és Villány között csak Pécs-Külváros állomáson álltak meg. Alapesetben a Villány és Mohács közötti 24 kilométeren nem mozdonyos vonatok viszik az utasokat, busójáráskor azonban nagyobb befogadóképsségű szerelvényre van szükség, ezúttal is négykocsis személy pendlizett a két város vasútállomása között; a szeméykocsik február 28-án futottak be Pécsre az IC 800-assal.

Átai áthaladás, a fenyőfák árnyékában a szépen felújított felvételi épület büszkélkedik. Kattintsanak képeinkre, galéira nyílik!

A MÁV-Szesza ezen kívül még több közvetlen buszjáratokat is indított a Népligetből Baranya vármegye harmadik legnépesebb településére.

1. Palkonya után halad március másodikának első mentesítő sebesvonata Mohács felé (fotók: Simon Zsolt)

2. Pécs felé igyekvő sebesvonat Villánykövesd határában. A Pielstick-motor jellegzetes hangját már messziről lehetett hallani, ahogy a főszereplő 2143-as Csörgő kigyorsított Villányból

3. Vokányba érkezik az egyik páratlan számú sebesvonat vasárnap délután. A Miskolcról kölcsönadott szerelvény összeállítása: három By és egy BDd kocsi. A múlt pénteki IC 800-assal, lezárva érkeztek Pécsre 

4. Különvonat a vokányi ívben. A vasút hívei visszasírják a schliereneket, és az érvényes fővizsgával szétvágatott Orfeum-kocsit...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.