A blogbejegyzés előző része a szegedi belváros közúti- és villamosközlekedés akkor legjelentősebb átalakítását mutatta be, a Dugonics téren áthaladó 3-as és 4-es villamosok összekötését. Az archívumból ezúttal a munkálatok június eleji szakaszát megörökítő felvételek kerültek elő. A vágány- és felsővezeték-kiépítési munkálatok befejezését követően a Bengáli villamosok birtokukba vették a teret, a 3-as vonal utasai átszállás nélkül már Tarjánig utazhattak, továbbá rövid életű betétjáratként a 3/A jelzésű villamosok az Anna-forrásig közlekedtek, a Dugonics tér végállomás véglegesen megszűnt.

A hagyományos fényezésű 807-es halad át az elágazáson. A megállóperon nem készült még el, ezért le-és felszállni még a konzervatórium előtt lehetett (a képre kattintva galéria nyílik a szerző felvételeiből)

A Tisza Lajos körút akkoriban egyvágányos szakaszán jelentősen megnövekedett a villamosforgalom, a járműveket a Kölcsey utcánál és a Centrum áruház előtt térközjelzők tájékoztatták, hogy behajthatnak-e a Centrum áruház megállójának szakaszára.

Természetesen a többi járműről se feledkezünk meg, a buszközlekedést akkoriban bőven a magaspadlós Ikarusok uralták, pár kép erejéig pedig a Nagyállomásra is betekinthetünk.

Az 502-es és a 618-as Makkosház végállomáson. Mindkét jármű közlekedik napjainkban is. Az áramszedős közel hasonló állapotban, de az orosz exportból visszamaradt, ráncajtós és SZU-hidas busz bolygóajtóssá átépítve Kecskeméten szállít utasokat

A héttagú Ikarus troliflottában pedig találhattunk akkoriban Obus Kft. által megtervezett ZIU-motoros, GVM-, illetve Ganz-, aszinkron motoros meghajtású áramszedősöket is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!