Bécsben is bemutatta új, emeletes Railjet-Kissét az ÖBB
A megrendelt tizennégy Stadler-motorvonat 2026 végétől fokozatosan áll majd forgalomba Bécs és Salzburg között, akár kétszáz kilométer/órás sebességgel haladva.
A megrendelt tizennégy Stadler-motorvonat 2026 végétől fokozatosan áll majd forgalomba Bécs és Salzburg között, akár kétszáz kilométer/órás sebességgel haladva.
A svájci St. Margarethen és a voralbergi Wolfurt között futott póbaköröket az ÖBB hatodik, harmadik generációs railjet szerelvénye. Ha már arra jártunk, lefotóztuk a motorvonat pihenőjét – a jármű bárcájával (lauffähigkeitsbescheinigung) egyetemben…
A DB, az ÖBB és a Trenitalia együttműködésében igénybe vehető járatok várhatóan a 2026. decemberi menetrendváltástól fognak közlekedni.
Annak ellenére, hogy az uniós közlekedéspolitika egyik legfontosabb célja évtizedek óta a vasúti áruszállítás piaci részesedésének növelése, az európai gazdasági problémák meglehetősen érzékenyen érintik a vasúti áruszállítást. Csökken a szektor piaci részaránya, a vállalatok leépítenek.
A tervezett harmincévnyi üzemidő több mint a fele eltelt, így az osztrákok szükségét érzik némi ráncfelvarrásnak. A hatvan ingavonat fokozatosan újul meg, várhatóan 2031 végére.
A kihívások ellenére megközelítőleg ötszáz járművet szállított le a svájci központú vállalat.
A koalíciót öt jelentős vasúttársaság vezérigazgatója képviselte az Apostolosz Cicikosztasszal folytatott megbeszélésen. Az RFF elnöke a vasúti árufuvarozás megszűnésének a veszélyére is felhívta a figyelmet.
Az Osztrák Szövetségi Vasutak eddig tizennégy távolsági kivitelű KISS-t rendelt meg, melyek 2026 végétől állnak forgalomba Bécs és Salzburg között.
Az osztrák szövetségi vasúttársaság újabb harminc villamos motorvonatra nyújtotta be igényét. A szerelvények 2029-től állhatnak forgalomba regionális és elővárosi viszonylatokon.
A 4736 103 pályaszámú, hatrészes emeletes próbafutás közben lépett ki két kocsival a sínekről.
A nyugdíjba vonulók és a fluktuáció miatt csaknem huszonötezer munkavállalóra lesz szüksége a következő öt év során az osztrák szövetségi vasútvállalatnak.
Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.
Az elmúlt hónapok szélsőséges időjárása a svájci gyártó számos európai üzemét is masszívan érintették, ezért komoly átszervezéseket hajtottak végre.
Az osztrákok eddig százkilenc kétszintes villamos szerelvényt vásároltak a Stadlertől.
Kartelleztek a RegioJet ellen, ezért összesen 48,6 millió euró, vagyis jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 19,5 milliárd forint bírságot kell befizetniük.