A vasúttársaság és a japán cég még 2017 elején jelentette be, hogy közös projektben megvalósíthatósági tanulmányt dolgoztak a mozdonyok létrehozása érdekében. A tanulmány eredményeit kiértékelve döntöttek a hibridmozdonyok vásárlásáról.

A HDB 800 típusú járművekbe a TÜV Rheinland által elismert, SCiB típusú lítium-ionos akkumulátorait építi majd be a Toshiba, ezáltal a mozdonyok teljesen környezetbarát módon, zéró kibocsátás mellett is tudnak majd közlekedni.

Ötven dízel-akkumulátoros hajtású tolatómozdonyt szerez be a DB Cargo Deutschland a Toshibától, továbbá másik ötvenet bérbe vesz (látványterv: Toshiba)

A Railway Gazette arról ír, hogy a DB Cargo számításai szerint a száz kilométer per órás üzemi sebességű mozdonyokkal hatvanegy régebbi dízelgépet nyugdíjazhat a németországi üzletág DB Cargo Deutschland. A korszerű technológiának köszönhetően ráadásul harminc százalékkal fog csökkenni az energiafelhasználás: körülbelül egymillió liternyi gázolajat spórolhatnak majd meg évente. A tolatási feladatokra és rövid tehervonatok továbbítására kitalált mozdonyok készre szerelése a DB Cargo rostocki karbantartóüzemében fog zajlani 2021-től.

A HDB 800-as kétfajta üzemmel – dízel-akkumulátoros és villany-akkumulátoros – elérhető. A hibrid technológiának köszönhetően a mozdonyok gázolaj-fogyasztása és karbantartási költsége sokkal alacsonyabb lehet. Az akkumulátorokat külső forrásról is lehet tölteni.

A gyártó, a DB Cargo és a Railpool tavaly májusban a müncheni közlekedési és logisztikai kiállításon állította ki a típus villamos-akkumulátoros verziójának életnagyságú modelljét, mellyel az új Toshiba-mozdony műszaki tulajdonságait hivatott bemutatni. A mozdonyok végleges formaterve ettől eltérő lesz – jelenti a Railcolor News.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!