Hosszú évek óta hagyomány, hogy az Európai Mobilitási hét apropóján egy szeptemberi hétvégén lezárják a budapesti Andrássy utat, az autók helyét pedig különböző programok, kiállítások veszik át. Érdeklődőből ezúttal sem volt hiány, mi is kiugrottunk egy rövid időre, és elsősorban a leadben feltett kérdésekre kerestük a választ.,

Sajnos viszont nem lettünk sokkal okosabbak, ugyanis vagy maguk a kiállítók sem tudtak konkrét információkkal szolgálni, vagy nem beszélhettek róla. Ami buszos szemszögből érdekes, illetve érdekes lett volna:

Az ITK REFORM 500LE várhatóan néhány héten belül megkapja a típusbizonyítványt, utána Debrecenben áll majd forgalomba, teszt jelleggel. Októberre elvileg elkészül a helyközi változat is és további bejelentések várhatók a cégtől (fotók: Ács Attila)

Az Intertanker kiállította a tavaly bemutatott REFORM 500LE típusú buszt, amit tavaly decemberben mi is részletesen bemutattunk. A Mercedes alvázas járműnek továbbra sincs rendszáma, illetve még típusbizonyítványa sem, de állítólag most már tényleg csak hetek kérdése és meglesz... Készül viszont Debrecenben a második példány is, ami egy hosszított, elővárosi változat lesz erősebb motorral, ennek szintén októberre ígérték a premierjét. A cég hosszabb távú tervei között tizenkét féle típus gyártása szerepel, elvileg lesznek közöttük teljesen alacsonypadlós és turista buszok is, bár nem hivatalos információk szerint ezek a Mercedes már meglévő típusainak Debrecenben készre szerelt változatai lennének, viszonylag kevés hazai hozzáadott értékkel (á lá Rába-Volvo).

A remény továbbra is él: egy PKD miditender keretében a jövőben S91-esek kerülhetnek a BKV-hoz

Tíz évvel ezelőtt mutatkozott be az egykori Ikarus EAG (nem összekeverendő a mostani botrányos Ikarus Egyedivel) alkotóinak midibusza, az S91 is, de sajnos nem ért el átütő sikereket; itthon, Svédországba, illetve Norvégiába adtak el belőle néhány példányt. Az elvi lehetőség megvan rá, hogy folytatódjon a történet, hiszen a busz legújabb változata megfelel a jelenleg érvényes előírásoknak, illetve a BKV is gondolkodik 20–25 midibusz PKD konstrukcióban történő készre szerelésén, de nem lehet tudni, hogy mikor lesz a dologból valami, ha lesz egyáltalán.

Nagy volt az érdeklődés a RIGO iránt is, a tömeg miatt nem is igazán látszik az MAN sárga matricázása. Továbbra sem lehet tudni, hogy mikor lesz bevezetve Budapesten az elektronikus jegyrendszer (a képre kattintva galéria nyílik)

A harmadik érdekes buszos téma nem is konkrétan buszos, hanem inkább fővárosi, de mindenképpen sokakat érdekelhet, ez pedig a RIGO, vagyis az elektronikus hegyrendszer, amelyet egy felmatricázott MAN Lion’s City reprezentált. Mint megtudtuk, a tesztidőszak már elkezdődött, de ebből az utasok egyelőre még csak a sárga matricázást, illetve az új jegyérvényesítő készülékeket látják, a használatba vétel pontos időpontjáról nem tudott felvilágosítást adni a BKK. Első körben valószínűleg majd a 4-es metrón illetve néhány elsőajtós buszvonalon találkozhatunk az új rendszerrel, amelynek legfőbb előnye az lesz, hogy új típusú személyi igazolvánnyal, bankkártyával vagy elektronikus bérlettel is tudunk majd fizetni az utazásért, a jelenleg alkalmazott megoldásokhoz képest gyorsabban és egyszerűbben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!