Mint az elmúlt hónapokban már megszokhattuk, május végén ismét magaspadlós Ikarusokat állított le a BKV Zrt. A kétszázas széria csuklós kivitelű példányából két 280-as Ikarust töröltek az állományból. Pályafutásának harmincadik évét már nem érhette meg Budapesten a BPI-991 rendszámú Ikarus, amellyel együtt nyugdíjazták a húsz évvel ezelőtt a 7-es és 173-as gyorsjáratokra átalakított autóbuszflotta egykori tagját, a BPO-451 rendszámú csuklóst is.

Öt évvel ezelőtt a meghosszabbított 9-es első időszakában a vadonatúj C2-es Citarók mellé a BKV 280-as Ikarusokat biztosított a vonalra, ahol a BPI-991 is feladatot kapott akkoriban (a képre kattintva galéria nyílik a szerző képeiből)

A hónap elején forgalomba állt a legutóbb beszerzett és felújított két genfi Volvo második példánya is, ezzel a harmincegyre bővülő 7000-es sorozatjelű flotta most egy tizenhét éves használt autóbusszal bővült ki. A nyár első napjaiban további öt hibrid üzemű szóló Volvo 7700-as érkezett Cinkotára, ezzel már huszonötre nőtt az állományba vett autóbuszok száma, amelyek továbbra is a külső kerületekben közlekednek.

A két újonc Kőbányán a 162-es vonalcsaládon kezdett június elsején

Három társuk, illetve tizenkét 7900-as szériás változatúak forgalomba állására viszont továbbra is várni kell.

A BKV állománya a nyár beköszöntével egyetlen új autóbusszal bővült, május utolsó napjaiban megérkezett az ötödik Modulo 168d is, amely a 7-es vonalon kezdte meg szolgálatát.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!