Méretes acélcsövekből álló egységes irányvonatok kelnek át hazánkon április óta a Kelebia–Szabadkikötő–Hidasnémeti útvonalon. A csöveket a török Noksel cég gyártja és Szlovákiában van a célállomásuk, ahol az Eustream vállalat épít belőlük EU-s finanszírozású gázvezetéket. A tehervonatok huszonhét török pőrekocsiból állnak, hazánkban a CRW magán-vasúttársaság intézi a közlekedésüket. Egy pőrekocsira öt acélcsövet pakolnak fel, impozáns látványt nyújt egy-egy ilyen szerelvény.

Csővonat cammog át a Gubacsi hídon (képek: Vörös Attila)

Ami még érdekesebbé teszi ezeket a szállításokat az az, hogy a vámügyintézést Budapesten végzik az Ekolnál. A művelethez az irányvonatokat be kell vinni a Szabadkikötőbe, így az irányvonatok egy kis kitérőre kényszerülnek. Információink szerint harminchat ilyen vonatra kötöttek eddig szerződést, április óta ebből harminckettő már le is közlekedett. Az EU-s vezetéképítés csőigényének ez még csak egy kisebb hányadát fedezi, így a jövőben további csővonatok közlekedése várható hazánkon keresztül.

A MÁV-REC Kft. Kocúrja húzza Soroksári út rendező felé az elvámolt csöveket

A Kelebián Szerbia felől belépő tehervonatokat a CRW magánvasút húzza el Soroksári út rendezőbe, ahol a Szabadkikötő iparvágányait kiszolgáló MÁV-REC veszi át azokat és viszi ki a kikötőbe. A papírmunka elhúzódásától függően itt pár napig pihennek a csövek, majd visszaviszik a szerelvényt Soroksári út rendezőbe. Itt ismét egy CRW-s mozdony áll rá, majd továbbítja Hidasnémeti határállomásra.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!