Gyorsan pörögnek az események: májusban a típus bemutatójáról, júliusban további megrendelésről adtunk hírt. Közben – szinte fű alatt – egyre több Ikarus 127V PKD (azaz partially knocked down kit – lényegében elemekben szállított, házi összeszerelésű) szóló autóbusz közlekedik a BKV flottájában. Az elsőként rendelt három busszal utasok és járművezetők egyaránt elégedettek voltak, így hamarosan az opcionális tizenötöt is megrendelték. Az azóta eltelt öt hónapban négy busz forgalomba állt, további öt levizsgázott 2014 novemberéig, a kelenföldi garázsban még hat járművet szerelnek majd össze.

(Vörös Attila felvétele a típus bemutatóján készült)

Hol vannak már a nyolcvanas évek, amikor Budapest talán a világ legegységesebb buszflottájával büszkélkedhetett: kizárólag Ikarus 260-as szóló és 280-as csuklós buszok alkották a járműparkot. Manapság ennél sokkal színesebb az állomány, és itt nem a hagyományos és az új festés találkozására gondolunk. Az Ikarus mellett jelentős szerepet kap a budapesti buszközlekedésben többek közt a Volvo, a Mercedes, az MAN, a Van Hool, a BKV-n kívül a VT Arriva és a Volánbusz is a szolgáltatók közé lépett. Megjelentek a gázüzemű buszok, és az új beszerzés egyre nagyobb hányadát adják ki az új gyártású járművek.

(A BKV sajtóközleménye nyomán)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!