A néhai bányászvárost a Mecsek szívében a vasúti törzshálózattal egy 19 kilométeres zsákvonal köti össze. A 47-es vonalon sajnos többnyire elenéysző a forgalom, napi két pár személyvonat jár szóló Bézével és heti kétszer van tehervonat. A Rail Cargo Hungaria csomóponti kiszolgáló tehervonata Dombóvár és Komló között keddenként és csütörtökönként jár, Komló mellett még kiszolgálja Mecsekjánosit és a 40-es vonalon fekvő Sásdot is. Sásdon és Mecsekjánosiban fát rakodnak, Komlón pedig követ, nagyon változó intenzitással.

Tolatás Mecsekjánosiban: faszendvics (a képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!)

A kargós vonatokon túl kampányszerűen nagyobb mennyiségű zúzott követ is rakodnak Komlón autópálya- és vasútépítésekhez. Ahogy tavaly télen és kora tavasszal, úgy idén is beindult a kőrakodás: a zúzott követ a 40a vasútvonal felújításához viszik. A kővonatokat a Kárpát Vasút közlekedteti, az elmúlt napokban a Bobo Kft-től bérelt Bobó képviseli a klasszikus vonóerőt. A kőforda kirakó állomása az Érden kialakított depó, innen viszik majd tovább a célterületre a 40a vonalon a későbbiekben. A Kárpát Vasút kővonataival szinte naponta találkozhatunk, többnyire reggel érkezik Komlóra az üres szerelvény és késő délután indul el rakottan.

Üres kővonattal halad a Bobó Komló felé Mecsekpölöskén

Kedden a kővonat mellett a tolatós is benézett Komlóra. Öt üres kocsit hozott a mecsekjánosi fának, ugyaninnen pedig hét rakott Eas-vagont vitt el. A mecsekjánosi rakodó forgalma három-négy kocsi általában, hét kocsis vonat nagyon ritkán szokott onnan elindulni.

Hét fás kocsival tér vissza a Szergej Dombóvárra

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!