Sikeresen zárult az 29-es számú észak-balatoni vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszának villamosítására kiírt közbeszerzés. A munkát a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. alkotta ÉB 2018 Konzorcium nyerte el.

A tervezést és kivitelezést is magában foglaló, nettó 23 milliárd 50 millió 474 ezer 189 forintos beruházás során a Szabadbattyán és Balatonfüred közti ötvenöt kilométeres vonalszakasz villamosítása mellett Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásokat átépítik és akadálymentesítik. Ennek keretében az állomásokon cserélik a szükséges kitérőket, ötvenöt centiméter magas (Sk+55) peronokat építenek, korszerűsítik az utastájékoztató rendszert, felújítják a térvilágítást, Szabadbattyánban pedig bővítik a transzformátor-alállomást.

Várhatóan 2019 őszén kezdődhetnek meg a látványosabb villamosítási és átépítési munkálatok a 29-es vonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszán. A balatonakarattyai alagútba is bekúszik majd a felsővezeték (fotó: Vörös Attila)

A szerződés hatálybalépését követően el is indultak a munkálatok. A tervezési feladatok elvégzését követően a látványos kivitelezési munkálatok 2019 őszén kezdődhetnek meg. A teljes fejlesztés körülbelül két és fél év múlva készülhet el.

A Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakasz a Szabadbattyán–Tapolca és a Tapolca–Keszthely vasútvonalak villamosításának első ütemében újul meg. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg.

Az eredeti tervek szerint a villamos vontatás lehetősége Aszófőig épült volna ki, a meglévő, szabadbattyáni alállomást bővítése, valamint egy új, aszófői alállomást létrehozása mellett. A program a villamosításon kívül kilenc állomás és hét megállóhely korszerűsítését is magába foglalta. A közbeszerzésre azonban eredménytelenül zárult: mindegyik ajánlat ára túllépte a költségplafont – a részvételi felhívásba annyi fejlesztést zsúfoltak bele, amitől már túl drága lett az elképzelt beruházás.

Tavaly év végén újra kiírtak egy, az előzőhöz képest már lebutított tendert, mely szerint már csak Balatonfüredig épül ki a betáplálás, ráadásul ebből a pálya-, állomás- és megállókorszerűsítések nagy részét is kihagyták. Végül idén júliusban a Vasútvill és az R-Kord konzorciumát hirdettek ki győztesnek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!