A közelmúltban olyan hírek láttak napvilágot, hogy tavaly nyár végén leállították a resicabányai villamos üzemét.

A Bánság déli részén, a Kárpátok hegyei között található iparvárosban (románul Reşiţa) 1988-ban indult meg a villamosközlekedés. A hálózat egy kicsivel több mint tíz kilométer hosszú vonalból állt, amely észak-déli irányban szelte át a várost, összekötve az északi oldalon lévő lakótelepeket a központon át a déli ipari negyeddel.

A 15-ös kocsi a déli városrészben található Piaţa Republiciin várja a visszaindulást<br>(a külön nem jelölt képeket a szerző készítette)

A járműpark kezdetben román gyártású, Timiş típusú villamosokból állt, amelyeket alig tízévnyi üzem után Dortmundból és Frankfurtból használtan vásárolt, a hatvanas-hetvenes évek fordulóján gyártott Düwag GT8 típusú csuklós villamosok váltottak fel.

A villamos útvonalának térképvázlata<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik

A hálózat üzeme során a kilencvenes évek közepén a leromlott pályaállapotok és a járművek gyatra üzemkészsége miatt már volt egy féléves szünet, azonban akkor a városvezetés a villamos megtartása mellett döntött.

A mostani helyzet kevésbé biztató, úgy néz ki, hogy 2011. augusztus 27-én végleg leállt az üzem. Az ok egyszerű: a pálya nagyon rossz állapotban van, sok helyen csak 20-30 kilométer per órával járható, a járművek átlagéletkora 40 év körüli, felújításra és cserére nincs pénz.

A 14-es kocsi egy leállított kötélpálya alatt halad. A képek 2010-ben készültek

Hasonló okok miatt szűnt meg a villamos 2006-ban Brassóban, 2009-ben Konstanţában, ahol a rekonstrukció helyett jóval kevesebb pénzért inkább használt, nyugat-európai városokból származó autóbuszok beszerzését választották.