A Szeged elektromos közlekedés fejlesztése projekt keretében március 3-án üzemkezdettől elindult a közlekedés a város legújabb villamosjáratán, a kettes vonalon. Ezzel egyidőben megszűnt a két legnagyobb forgalmú autóbuszjárat, a 2-es és 83-as. A személypályaudvar és a Rókusi körút menti lakótelepek közötti összeköttetést ezentúl az új villamosjárat teremti meg, a vasútállomás és Alsóváros közötti szakaszon e naptól a Petőfitelepről induló 20-as autóbuszjárat közlekedik.

A szegedi 20-as autóbuszjáraton 1971. november 7-én indult meg a közlekedés Petőfitelep, Fő tér – Csap utca – Gábor Áron utca – Lugas utca – Retek utca – József Attila sugárút – Tisza Lajos (akkor Lenin) körút – Dugonics tér – Toldy utca – Központi Egyetem útvonalon. A Belvárosi végállomásról a Somogyi utcán keresztül tért vissza a körúti szakaszra.

1974. július 1-jétől az Anna-kúti csomópont és a Kossuth Lajos sugárút átépítése miatt a körúti járatokat (10, 10Y, 20, 30, 30A, 32, 33) a Feketesas (akkor Bajcsy-Zsilinszky) utcába terelték, az Anna-kúti megállóikat a 4-es decentrum helyére tették ideiglenesen. Ugyanekkor szűnt meg a Toldy utcai végállomás. Innetől kezdve a 20-as (a 10Y, 63Y járatokkal együtt) a Honvéd téren fordult meg. Ebben az évben két megállót helyeztek át a belvárosi szakaszon: a Jégkunyhó cukrászda elől a Centrum Áruház elé, illetve az egykori Expressz bisztró előtti a Zeneiskolával szemközti helyre került.

1979. november 4-én a második szegedi közúti híd átadását követően életbe lépett új menetrenddel elindult a 20G gyorsjárat. Iskolai előadási napokon, reggeli csúcsidei közlekedésben, csak a belváros irányába közlekedett 10 percenként. A végállomások között a Csillag téren, a Szamos utcánál, a József A. sugárútnál, a Kálvin téren és a Centrum Áruház előtt állt meg. A 20-as vonalon csúcsidőben 5 percenként követték egymást az autóbuszok.

A kilencvenes évek elején a 20G a többi szegedi gyorsjárattal együtt megszűnt.

Még a Honvéd térig közlekedik a 20-as járat 2011. július 2-án <br> A képre kattintva galéria nyílik <br> (a szerző képei)

A 2012. március eleji menetrendváltozás életbe lépésével az autóbuszjárat a Honvéd tér végállomás helyett a Tisza Lajos körúton továbbhalad, majd a megszűnt 83-as járat vonalvezetésén a Szentháromság utca – Személypályaudvar – Hattyas sor – Csonka utca – Szabadság tér útvonalon érkezik a Vadkerti térre. Hétköznapokon csúcsidőben Petőfitelep – Honvéd tér között 20A jelzéssel betétjárat is közlekedik.

A meghosszabbított útvonal első megállójából indul Alsóváros irányába a KZR-278 2012. március 16-án

Mivel az alsóvárosi szakasszal kibővült 20-as járat és a Személypályaudvarról közlekedő villamosjárat sem érinti a város legforgalmasabb csomópontját, a Mars teret, ezért a szegedi trolibuszjáratok közlekedésében is változások léptek életbe március harmadikán: a belvárosi szakaszon közlekedő 8-as járat Makkosház végállomásig, míg a Mars téren megálló 5-ös járat a Körtöltés utcáig, a 9-es járat pedig Vértó végállomásig közlekedik ezentúl.

Mindegyik járat másfelé közlekedik a Csongrádi sugárút végétől