A fejlesztés során új nyomvonalon kétszer egy sávos, kilencven kilométer per órás sebességgel használható út épült 448-as számmal, továbbá megerősítették és kiszélesítették a meglévő útszakaszt az M43-as autópálya és az új elkerülő között három kilométeren. Nagylakon a Kendergyári csomópontban meglévő korábbi elágazás szintbeni kereszteződéssé épült át. A gyalogosok védelméről sárga, veszélyt jelző villogóval ellátott járdasziget gondoskodik a jövőben. Az évi hatvanötmillió belépéssel Magyarország egyik legforgalmasabb határátlépési pontjának számító nagylaki határállomás területén, a 43-as és 448-as főutak találkozásánál, pedig egy körforgalmú csomópontot alakítottak ki, segítve ezzel a határátkelő biztonságosabb megközelítését.

Az elkerülő szakaszon körülbelül két kilométer hosszban közvilágítást is kiépítettek, hogy az esetlegesen feltorlódó sor éjszaka is biztonságosan várakozhasson a határátlépésre. A belépő teherforgalom számára egy új, 386 négyzetméter alapterületű vizsgálóépület létesült. A határátkelőn a projektben megvalósult új mosdók szolgálják az utasok kényelmét.

Az új, 2,3 kilométer hosszú elkerülővel tehermentesül Nagylak a határátkelő felé tartó teherforgalom alól (fotó: NIF Zrt.)

Az új útszakasz a veszélyes anyagot szállító, illetve az élőállat és növényegészségügyi vizsgálatra kötelezett szállítmányok számára kijelölt határállomás az M43-as autópályáról, Magyarcsanád, Apátfalva és Nagylak belterületén való áthaladás nélkül válik elérhetővé. Az átkelőt természetesen más járműtípusok, a személy- és tehergépkocsik is használhatják, így ez a lehetőség meggyorsítja majd a Romániába való eljutást a csanádpalotai határátkelőnél történő torlódás esetén.

Az M43-as autópálya átadásával a napi háromezer kamion már Csanádpalotánál várakozik, sok száz jármű azonban még mindig Nagylakon keresztül érte el a nagylaki határátkelőig, nyolc-tíz méterre haladva a lakóingatlanoktól. Az elkerülőnek köszönhetően ettől a forgalomtól is mentesül a térség, jelentős mértékben javul a település életminősége.

A megvalósult beruházás a nemzetközi tranzitforgalom és a speciális szállítmányok biztonságosabb és kényelmesebb lebonyolítását szolgálja. Ez a lehetőség a Romániába való gyorsabb eljutást is eredményezheti elkerülve az M43-as csanádpalotai határátkelőjénél kialakuló torlódásokat.

A nettó 3,37 milliárd forint értékű fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hazai forrásból valósult meg, a DunaAszfalt Kft. és a Hódút Kft. konzorciumának kivitelezésében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!