A csuklós Mercedesek nem ismeretlenek a főváros buszközlekedésében, hiszen a VT Arriva C2G típusú első Citarói május elsején volt négy éve, hogy forgalomba álltak. A BKK szolgáltatója a vadonatúj járművekből nyolcvanegyet vásárolt. Az újabb generációs Citarókhoz 2015. májusától tavaly júniusig a VT Arriva és az Intertanker autóbuszaival további 155 csuklós csatlakozott, de ezek az olcsóbb kivitelű Conectók voltak. Az alacsonypadlós autóbuszok állományát a BKV használt Citarókkal kezdte el bővíteni 2012-ben, amelyeket a következő években további, nyugati és észak-európai közlekedési társaságoktól vásárolt példányok követtek.

A legutolsó öt dízel autóbusz tavaly érkezett Magyarországra Svájcból, amelyet egy székesfehérvári vállalkozástól bérelt a BKV decemberig, ezt követően a járműveket megvásárolták.

A budapesti kínálatból eddig hiányzó, O530G típusú, első generációs csuklós Citarók érkeztek idén a BKV óbudai telephelyére. Az utolsó szólókhoz hasonlóan szintén svájci múlttal rendelkező autóbuszból hatot bérel a BKV a fehérvári partnerétől.

Eddig ismeretlen volt Budapesten a Mercedes Citaro O530G csuklós típusa, júniustól viszont az óbudai vonalakon hat jármű szállítja az utasokat (a képre kattintva galéria nyílik a szerző fotóiból)

Az autóbuszok közül négy tizenhét, kettő tizenöt éves, valamennyi négyajtós kivitelű. Forgalomba állásuk előtt a budapesti világoskék fényezést és a BKK arculati elemeit kapták meg. Az autóbuszok utasterét is a többi alacsonypadlóson megszokottak szerint alakították át: a kapaszkodók világoskék színt kaptak, illetve megkezdték az üléshuzatok egységesítését. Az utastér szellőzését kevés, egynegyedes bukóablak biztosítja, ezért szükség volt a klímaberendezés beszerelésére is. A genfi Volvókhoz hasonlóan a hat csuklós Citaro első ajtaja befelé, a többi pedig kifelé nyílik. Az utastér elrendezése a VT Arriva C2-eseihez képest kedvezőbb: a második és harmadik ajtónál is van kialakított hely a babakocsisok és kerekesszékesek részére. Az utastájékoztató rendszer kiépítése egyelőre nem történt meg teljeskörűen. A viszonylatjelzést – a kijelzők telepítéséig – táblákkal oldják meg, az utastéri tájékoztatást is csak a Futárban programozott hangosbemondó biztosítja, a vizuális kijelzők csak a leszállási szándékot visszaigazoló „Stop” információt mutatják, a járművezetők fülkéjének elválasztása sem történt meg.

Az autóbuszok hátulról: az utastájékoztató rendszer beüzemeléséig a táblás megoldást alkalmazzák

Az autóbuszok első munkanapjaikat a Bogdáni út és Batthyány tér között közlekedő 109-es (azaz a megfelezett 86-os) viszonylaton töltik, de várhatóan megjelennek majd a többi, óbudai üzem által kiszolgált csuklós vonalakon is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!