Déli vasúti körgyűrű: tárgyalás kínai beruházásról

MTI   ·   2013.03.25. 13:59

A fővárost elkerülő, teherszállítási vasútvonal megépítése is szóba került Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára és a Kínai Fejlesztési Bank nemzetközi együttműködési igazgatója hétfői budapesti tárgyalásán.

A megbeszélés témája, Varga Évának, az államtitkár sajtófőnökének tájékoztatása szerint, az a 2012. május 1-jén kötött megállapodás volt, amelynek nyomán a Kínai Fejlesztési Bank egymilliárd euró értékben finanszíroz magyarországi beruházásokat.

Szijjártó Péter tájékoztatta kínai tárgyalópartnerét, Dai Guohuit, hogy a magyar kormány úgy döntött: ebből a forrásból egy Budapestet délről elkerülő, teherszállítási vasútvonalat tervez építeni. Az államtitkár arról is beszámolt, hogy a beruházással kapcsolatos végleges előterjesztésnek április 30-ig kell a kabinet elé kerülnie.

Mindkét fél elkötelezett, hogy a hitelkeretről szóló tárgyalásokat felgyorsítsák, és hogy minden konkrétumról megállapodjanak - közölte a sajtófőnök.

Mint az iho.hu korábban jelentette, a kormány február végén döntött a V0-ás kétpályás villamosított vonal megépítéséről Cegléd és Tatabánya között. A kínai finanszírozás korábban a ferihegyi gyorsvasút tervei kapcsán került szóba, de Szíjártó egy korábbi nyilatkotata szerint a repülőtér forgalmának csökkenése miatt ez a beruházás már nem aktuális.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.