Olvasóink már biztos nagyon unják, hogy megint a dél-budai iparvágányokat kiszolgáló tehervonattal foglalkozunk. De ezt nem hagyhattuk ki, hiszen ritkán kerül ilyen közegbe a székesfehérvári retró Csörgő, az M41 2143-as gép.

A csomóponti kiszolgáló tehervonat hetente háromszor közlekedik Ferencvárosból. A menet kiszolgálja a Nagytétény állomásból kiágazó Harbor Park iparvágányát, majd a nagytétény-diósdi és a hárosi ipart is. A vonatot lassan egy éve Csörgővel, a fehérvári fűtőház valamelyik mozdonyával húzzák. A leggyakrabban a 106-os és a 110-es gépet látni Budapesten, de a 211-es és a 140-es sem ritka errefelé. A 143-ast viszont még nem szpottoltuk, talán valóban most először jutott szerephez ebben a teherfordában a mozdony.

A Nagytétény-Diósd állomásból kiágazó Brenntag-iparvágányon tolja rövid tartályvonatát a 2143-as. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Az M41 2143-ast 2003-ban festették le a klasszikus piros-szürke színséma szerint a székesfehérvári, a sorozat harmincadik évfordulója alkalmából szervezett Csörgő-nap alkalmából. Bár a mozdony már a jelenleg is érvényes vérnarancs festésben jött ki 1978 nyarán a Ganz-gyárból, az évforduló előtt éppen ő következett Fehérváron a javítási sorban, és megkapta a régi – bár esetében nem autentikus – festést. Ránézésre úgy tűnik, a gép külsejéhez nem nyúltak különösebben az elmúlt tizenhat évben, a festése már túl van a kellemes patinásodás szintjén. Persze a legfontosabb egy mozdonynál a belbecs, márpedig Csíkoska csodaszép csörgéssel tolta fel a melaszos kocsikat az élesztőgyárba vezető iparvágány meredek emelkedőjén. Talán már sok is a hangorkánból a gépen dolgozó személyzetnek a szolgálat végére...

Kopóban a pompa

A fővárosban dolgozó Csörgőkről korábbi cikkünket ajánljuk, hiszen a gépek nemcsak ezeket a tehervonatokat továbbítják.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!