Összesen ötven cég, hét kategóriában vetélkedett a díjakért, a Wiener Linien az akkumulátoros buszok közlekedtetése kategóriában vitte el a pálmát nemrég bemutatott villanybuszával. A bécsi közlekedési cég az egyik első, amelyik menetrendszerinti forgalomban közlekedtet tisztán elektromos hajtású buszokat. Az osztrák főváros eddig is élen járt a környezetbarát technológiák alkalmazásában, a hiszen már hetvenes évek óta csak cseppfolyós gáz (LPG) üzemű autóbuszokat állít forgalomba.

A mostani díjnyertes jármű hajtását a Siemens készítette, a karosszériát az olasz Rampini gyártotta. Az első tesztjármű még tavaly augusztusban mutatkozott be a Bécs belvárosában. A bemutatott háromajtós kivitelű midibusz elnyerte a bécsiek tetszését, végül összesen tizenkét kocsira adtak le rendelést. Az első sorozatjárművet idén szeptemberben mutatták be.

Változás a demóbuszhoz képest, hogy a sorozatjárművek már csak két ajtóval rendelkeznek, és a konnektoron kívül a végállomásokon és a garázsban elhelyezett felsővezetékről egy félpantográf áramszedő segítségével is tölthetőek. A kocsik a végállomáson gyorstöltéssel akár tizenöt perc alatt feltölthetők, éjszakánként pedig a garázsban lassú üzemmódban két óra alatt lesz menetkész a jármű. A busz egy feltöltéssel összesen 150 kilométert tud megtenni, a fékezéskor visszatáplált energiának köszönhetően akár 20 százalékos energiamegtakarítást is el tudnak érni.

Az E-BUS az idei Tramwaytag fő szenzációja volt<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(a külön nem jelölt felvételeket Müller Péter készítette)

A mindössze 7,7 méter hosszú kocsik összesen 44 utast tudnak elszállítani. Jövő nyárig összesen tizenkét kocsit fog forgalomba állítani a Wiener Linien, a járművek belvárosi 2A és 3A vonalakon fognak közlekedni, kiszorítva az ott közlekedő VW Kutsenitseket.