Az emeletes Kiss motorvonatok forgalomba állásával 2020 februárjától új korszak nyílik a személyszállításban a legforgalmasabb Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) és Budapest–Vác–Szob (70-es) elővárosi vasútvonalakon. A szolnoki vonalon tapasztalható problémák kezelése, a menetrendszerűség garantálása, valamint az utasok megfelelő szintű kiszolgálása érdekében a MÁV Zrt. jövőre mintegy hatmilliárd forintot csoportosít át, hogy a 100a vonal kritikus szakaszainak állapotán javítson.

Jövőre visszaállhat a stabil nyolcvanas tempó a Nyugati és Kőbánya-Kispest között (fotó: Vörös Attila)

A Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti pályaszakasz felújítása várhatóan 2020 áprilisában kezdődhet meg. A munkálatok keretében megtörténik a vágányok felújítása, többek között az ágyazat, a felépítmény és a váltók cseréje, továbbá szükség szerint a biztosítóberendezés és a felsővezeték javítása. A munkálatok a tervek szerint várhatóan hat hónapot vesznek igénybe, ezt követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat a nyolcvanas maximális tempó a szakaszon.

A Kőbánya-Kispest és Cegléd, valamint Szolnok közötti szakaszon szükség szerint további felújítást és karbantartást végez a MÁV a menetrend szerinti közlekedés javítása érdekében.

A pályafelújítás mellett a fővárosi szakasz kiszolgáló infrastruktúráját is kipofozza a MÁV: az országos állomásfejlesztési program részeként még az éven megújul Kőbánya alsó megállóhely, valamint nekiálltak Zugló és Kőbánya-Kispest megszépítésének is. Továbbá a Nyugati pályaudvar pénztárcsarnokának romos tetőzetét is kijavítják.

(X)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!