Kalauz nélkül, egyre több elővárosi vonaton
A MÁV-Start ősszel jó néhány elővárosi járatra kiterjeszti az esztergomi vonal S76-os viszonylatán áprilisban tesztjelleggel bevezetett, jegyvizsgáló nélküli szolgáltatást.
A MÁV-Start ősszel jó néhány elővárosi járatra kiterjeszti az esztergomi vonal S76-os viszonylatán áprilisban tesztjelleggel bevezetett, jegyvizsgáló nélküli szolgáltatást.
A keresztaluljáró felújítása következő üteméhez ért.
Átadták a munkaterületet, megkezdődnek a munkálatok a Nyugati pályaudvar újabb részein. A keresztaluljáró felújítása a próbafeltárásokkal megindult, a régi peronlift cseréjét pedig tervezési feladatokkal kezdi a nyertes vállalkozó.
A Nyugati pályaudvar 17-es vágánya melletti peronépítés, valamint a Kőbánya-Kispest és Dabas között végzett pályakarbantartás miatt jelentős változások lépnek életbe augusztus 22-étől 28-áig.
Kormányhatározat született az önrészről, ezzel egymilliárd forintos európai uniós forrás érkezhet a műtárgy környezeti hatásvizsgálatára és az ahhoz kapcsolódó műszaki vizsgálatokra az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből (CEF).
Az iskolakezdéssel visszatérhetett az élet a pályaudvar csarnokába, mely megújult tetőszerkezettel és kinézettel várja az utasokat.
Augusztus 22-én éjjel elbontják a csarnok előtti vágányokon átvezető ideiglenes gyalogos átjárót a Nyugati pályaudvaron. Ezután az átkeléshez újra az aluljárót vehetik igénybe az utasok.
A Nyugati pályaudvaron a szombaton befejezett egy hónapos karbantartást követően, vasárnap hajnal óta több váltóállítási, biztosítóberendezési hiba nehezítette a forgalomszervezést.
A pályaudvar július 17-éig tartó egyhónapos átfogó karbantartása félidejéhez ért. Minden munka a tervezett ütemnek megfelelően halad.
A tetőfelújításon felül a vágányokhoz is hozzányúl a MÁV, ezért június 19-étől július 17-éig számos, a Nyugatiból induló vagy érkező vonat végállomása megváltozik. Buszos pótlás nem lesz, vonatösszevonások viszont igen.
Az ütemezésnek megfelelően haladnak a munkálatok az 5,6 kilométeres szakaszon.
Az elmúlt másfél hónapban éjjel-nappal építették az utascsarnokban az állványzatot, hogy a pályaudvar tetőszerkezete mennél hamarabb megújulhasson.
Földön, vízen, levegőben: összefoglaló május 4-étől május 10-éig.
A tíz kilométeres pályaszakaszon jelenleg negyven–hatvan kilométer per órás sebességkorlátozás van érvényben.
Az előkészületek során a következő hetekben lezárják a pályaudvar pénztárcsarnokának különböző részeit.