Korszerű, kétszintes pályaudvar: ez az elvárás a Nyugati téren
Nemzetközi építészeti tervpályázat hirdettek a Nyugati pályaudvar és a Nyugati tér megújítására.
Nemzetközi építészeti tervpályázat hirdettek a Nyugati pályaudvar és a Nyugati tér megújítására.
Kormányhatározat született az önrészről, ezzel egymilliárd forintos európai uniós forrás érkezhet a műtárgy környezeti hatásvizsgálatára és az ahhoz kapcsolódó műszaki vizsgálatokra az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből (CEF).
Az iskolakezdéssel visszatérhetett az élet a pályaudvar csarnokába, mely megújult tetőszerkezettel és kinézettel várja az utasokat.
Augusztus 22-én éjjel elbontják a csarnok előtti vágányokon átvezető ideiglenes gyalogos átjárót a Nyugati pályaudvaron. Ezután az átkeléshez újra az aluljárót vehetik igénybe az utasok.
A Nyugati pályaudvaron a szombaton befejezett egy hónapos karbantartást követően, vasárnap hajnal óta több váltóállítási, biztosítóberendezési hiba nehezítette a forgalomszervezést.
Szombaton éjjel véget ér az egyhónapos átfogó karbantartás a Nyugati pályaudvaron. Július 18-ától, vasárnaptól – a veresegyházi vonal kivételével – visszaáll a karbantartás előtti forgalmi rend, a munkák ideje alatt más budapesti állomásokra átirányított vonatok visszatérnek a Nyugatiba.
A pályaudvar július 17-éig tartó egyhónapos átfogó karbantartása félidejéhez ért. Minden munka a tervezett ütemnek megfelelően halad.
A kivitelezési munkálatok megkezdése előtt megtörtént a szakaszon a munkaterületek felett a felsővezeték kikapcsolása, a feszültségmentesítés. Ezt követően szombat hajnalban megkezdődhettek a bontási munkák.
A tetőfelújításon felül a vágányokhoz is hozzányúl a MÁV, ezért június 19-étől július 17-éig számos, a Nyugatiból induló vagy érkező vonat végállomása megváltozik. Buszos pótlás nem lesz, vonatösszevonások viszont igen.
A tizenhárom automata tesztelése a Nyugati pályaudvaron, a Márvány- és Üvegcsarnokban, valamint a Keleti pályaudvaron, a 11–13. vágányoknál zajlik.
A pályaudvar vágánycsarnokát fedő új tetőszerkezet befejezését követően, hamarosan a pénztárcsarnok épületének külső állványozásával is elkészülnek a szakemberek, valamint megkezdődött a gyorsétterem feletti tető felújítása is.
A Magyar Építő Zrt. kivitelezésében a csarnok tetőszerkezet-építése befejeződött, a csarnokbelsőben található huszonhat méter magas térállványt elbontották és folytatják a további építési munkákat.
Életbe lép az alibi „járványügyi menetrend”, orosz kézbe kerül a Dunakeszi Járműjavító, pörög a balatoni forgalom.
Megjelentek a MÁV-Start mozdony- és hibridmotorvonat-tenderei, tavasszal pedig szinte leállt az élet a koronavírus miatt.
Az utasforgalmi terekre fordítható a most átcsoportosított pénz. Korábban külön-külön kaptak ennyit.