Kétvágányúsítaná a Sopron–Harka és Győr–Csorna szakaszokat a GYSEV

iho/vasút   ·   2019.12.20. 15:00
400px_gysev_szili

Tovább folytatná az évek óta zajló korszerűsítési, fejlesztési programját az északnyugat-magyarországi régióban, valamint Ausztriában is szolgáltató GYSEV. A vasúttársaság stratégiai műszaki fejlesztési igazgatója, Czibula András a határon átnyúló vasúti együttműködések magyar–osztrák szakértői fórumán elmondta: a beruházásokat a hatékonyság további növelése, a közlekedésbiztonság és az utaskomfort javítása köré csoportosítják.

A Győr és Csorna közötti szakasz egyik keresztezési pontja Ikrány állomás. A kétvágányúsítással jócskán bővülne a 8-as vonal áteresztőkapacitása (fotó: Takács Zsolt)

A Sopron és Harka közötti, közel öt kilométer hosszú vonalszakasz szűk kapacitása hátrányosan érinti Sopron térségét, mivel azt négy irányból is használják a szerelvények: a 15-ös számú, Sopron–Szombathely vasútvonal a legfőbb, de az ausztriai Deutschkreutz (Sopronkeresztúr) felől  Harkáig tartó 15D vonalon közlekedő szerelvények, valamint a Sopron rendezőpályaudvart érintő tehervonatok is ezt az egyvágányú pályát terhelik. A második vágány megépítésével a személyforgalom mellett az áruszállítás kapacitását is bővíteni lehetne. A beruházás a jelenlegi árakon számolva hat-hét milliárd forintba kerülhet.

A GYSEV hálózatának legforgalmasabb vonalszakasza a 8-as számú, Győr–Sopron vonal Győr és Csorna közötti része, melyet szintén kétvágányúvá fejlesztenének, feloldva a jelenlegi szűk keresztmetszetet. Ezzel a teher- és személyforgalom számára is nagyobb kapacitás állhat rendelkezésre, mivel a harminc kilométeres szakaszon mindössze öt-kilenc kilométerenként, Ikrény, Enese és Kóny állomásokon tudják elengedni egymást a vonatok. A beruházás a számítások szerint több mint hatvanegymilliárd forintot fog majd igényelni.

A vasúttársaság arra törekszik, hogy a jövőben több milliárd forintos fejlesztésekkel a soproni és a szombathelyi vasúti csomópont átbocsátóképességét is javítsák.

A Kisalföld.hu arról ír, hogy a fórumon elhangzott az is: Magyarország és az ausztriai Burgenland között kialakult mintaértékű együttműködés továbbfejlesztésében jelentős szerepet játszik a 2016-ban elindított Smart Pannonia projekt, mely a fenntartható mobilitást és a regionális közlekedéshez való hozzáférést tűzte ki célul. A határon átnyúló projektek jól szolgálják a régió versenyképességét és a határ két oldalán élők érdekeit. A szakértők a találkozón megvitatták a közös határon átnyúló menetrend tervezését, a térségi és az európai áruszállítás időszerű feladatait, továbbá a közlekedési szolgáltatók és megrendelők közötti szorosabb kapcsolatok kialakítását.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek