Május elsejét követő hétköznapi kiadásban további használt, alacsonypadlós autóbuszok álltak forgalomba. Az óbudai üzemegység vonalain a tizenegy hónappal ezelőtt megjelenő Mercedes Citaro O530G típusú csuklósokat idén további öt autóbusz követte, amelyek általában a 9-es járaton és a 30-as vonalcsoporton közlekednek. A svájci eredetű, megkímélt állapotú autóbuszok beszerzését és honosítását – a korábbiakhoz hasonlóan – ismét a BKV székesfehérvári partnere végezte, a mostani példányok közül négy tizenhét, egy pedig tizenhat éves. A csuklósok mellett öt szóló is érkezett. A szintén svájci eredetű Mercedes Citaro O530 típusú autóbuszok tizenhat évesek, hétköznaponként a 11-es, 26-os és 111-es járatokon közlekednek.

A 2001-es évjáratú PCC-934 indul Óbuda irányába a kőbányai végállomásról a 9-es járaton. A tavalyi hat csuklósnál egy évvel fiatalabb négyest messziről a kék színű klímadobozról lehet felismerni, így viszont inkább a Conectókra hasonlítanak. A nyári időszakban a légkondícionáló megfelelő működésében kell bízni, mivel elhúzható ablakok egyelőre nincsenek beszerelve (a képre kattintva galéria nyílik a szerző képeiből)

Az idén öt éves, modernebb kivitelű Mercedes Citaro C2-esek 160-as állományát lassan megközelítő C1-esek beszerzése hat éve kezdődött. A típus – egy korábbi, akkoriban VT Transmannál közlekedő példány mellett – 2012. március 25-én mutatkozott be a 28-as és 37-es összevont villamospótló járaton, amely befejezését követően az óbudai vonalakon harmincegy kezdte meg az Ikarusok leváltását. A korszak érdekessége volt, hogy az autóbuszokat mindösszesen egy BKV matricával látták el, hónapokig az előző üzemeltetőjük flottaszínét, több esetben reklámait is viselték, amíg a BKK égkék színét meg nem kapták. Ugyanebben az évben a VT Transman is négy használt szólót állított forgalomba.

Öt szóló is érkezett május elején, amelyek tizenhat évesek

A BKV két év múlva 2014-ben kilenc norvég eredetű, 2016-ban pedig huszonöt főként német eredetű (amelyek között volt két norvég, egy svéd és egy francia példány is) autóbuszt állított forgalomba. A szóló Citarók közül a dél-budapesti telephely huszonkettő gázüzemű szólót kapott, amely üzemeltetése komolyabb szakmai kihívás elé állítja a műszaki szolgálatot, ráadásul hamarosan a gáztartályok cseréjét is meg kell oldani.

Május második hetének végén forgalomba állt egy ötödik (bérelt) csuklós is, amely a legfiatalabb, 2002-es évjáratú, ezzel tizenegyre bővült a csuklós C1-esek állománya

A dízelesek állománya ezt követően svájci eredetűekkel bővült: 2016-ban öt szóló, majd 2017-ben hat csuklós érkezett. A májusi érkezőkkel együtt a BKK két szolgáltatója által üzemeltetett állomány már 109 autóbuszból áll, amely közül a legidősebbek tizennyolc, a legfiatalabbak tizenhárom évesek.

A szólók száma önmagában is meghaladná már a százat, de az elmúlt hat évben két dízel és egy gázüzemű leégett, az időközben nevét VT Arrivára változtató szolgáltató a négy használt mellé bérelt két szólóját visszaadta, illetve az első, eredetileg még a BKV klasszikus fényezését viselő LYR-131 rendszámú autóbuszt pedig oktatójárművé alakították át. A C1-es flotta bővítésére további nyolc fiumei, majd debreceni előéletű, de már faceliftes változatú csuklóst terveznek beszerezni.

A gázüzemű szólók kevésbé megbízhatók, ráadásul a gáztartályukat is hamarosan cserélni kell

Az Ikarus korszak búcsúztatását megkezdő buszcsere program során mára a Citaro C1 és erre a konstrukcióra épülő Törökországban gyártott Conectók, valamint a Citaro C2-őkkel együttesen állományuk már ötszázat is meghaladja, ezzel a Mercedes Budapest buszközlekedésének vezető típusává vált.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!