A kivitelező FCC Construcción elkészült a IV-es számú páneurópai korridorvonal részének számító Brassó–Piski (Simeria) vasútvonal Segesvár–Ecel (Ațel)–Mikeszásza (Micăsasa) szakaszának átépítésével. A megrendelő, a román vasúti infrastruktúrakezelő CFR SA idén áprilisban jelentette be, hogy 2018 végére Segesvár és Piski között, 136,35 kilométeren lesz alkalmas a vasúti pálya a százhatvan kilométer per órás sebességre.

Teljesen átépült a vasúti pálya Segesvár és Mikeszásza között. A munkálatok során megújult a kiskapusi (Copșa Mică) állomás is (fotók: Railway Pro)

A CFR SA gőzerővel dolgozik a vonalszakasz Mikeszászától Koslárdig (Coșlariu) vezető, 36,6 kilométer hosszú részének forgalomba helyezésén is. Az Aktor Tehnical Societe Anonyme (Aktor S.A) és az Arcada Company S.A. közös konzorciuma, az Aktor-Arcada által végzett átépítés értéke 721 millió lej (50,4 milliárd forint). Közel jár az átadáshoz a határ és a 614-es kilométer közötti szakasz is, amelyen az építési és infrastrukturális munkák már 2016-ban befejeződtek, az ERTMS vonatbefolyásolási rendszer telepítése pedig hamarosan befejeződik.

Új alagutat hoztak létre Segesvár és Dános mellett, a felvételen az előbbihez közelebbi műtárgy látható

A Segesvár–Ecel–Mikeszásza vonalszakasz számos ponton újult meg, jelentős építési munkákkal. A meglévő pálya harminckét kilométer hosszon épült át, további huszonhárom kilométeren ívkorrekciót hajtottak végre. Megépült az új segesvári alagút, mely a különböző építési módok okán három részből áll: a természetes alagút 325 méter hosszú, a műtárgy Segesvárhoz közelebbi végén egy húszméteres, a Dános (Daneș) felőli végén pedig egy ötvenhat méteres mesterséges szakasz található. Dánosnál is új alagutat hoztak létre: a 970 méter hosszú műtárgy egy 862 méter hosszú természetes szakaszból, a segesvári végén egy húszméteres, a dánosi végén pedig egy nyolcvanhét méteres mesterséges szakaszból épül fel.

A segesvári vasútállomás és a segesvári alagút között új vasúti híd épült

Megújult a Nagy-Küküllő felett átvezető, 134,6 méter hosszú, százhuszonöt méter nyílású ívhíd, valamint egy új vasúti hidat hoztak létre a segesvári vasútállomás és a segesvári alagút között. Újjáépült összesen harminc, negyvenöt és százhuszonöt méter közötti nyílású híd, ezek közül hat fémből készült. Létrejött három felüljáró, a középső nyílásuk hetvenöt méteres.

Teljes rekonstrukción esett át négy vasútállomás: a négyvágányos Dános, a szintén négyvágányos Erzsébetváros (Dumbrăveni), a nyolc sínpárral rendelkező Medgyes (Mediaș), valamint a kilencvágányos Kiskapus (Copșa Mică). Az ötvenöt kilométeres szakaszon a felsővezetékeket is újakra cserélték, korszerűsítették az energiaellátást, megújult az erzsébetvárosi és a mikeszászai alállomás. A telekommunikációs rendszer optikai szálas vezetékeket kapott. Az utastájékoztatás sem maradt érintetlen: lecserélték a hangosbeszélőket, valamint kijelzőket helyeztek el.

Medgyes (Mediaș) állomása is megújult

A környezetvédelmi munkák során ezerötszáz méteren raktak le zajszigetelő falakat. A százhatvanas tempóhoz szükséges ívek miatt a Segesvárt Nagyszebennel összekötő DN14-es főút nyomvonalát is át kellett helyezni ötszáz méter hosszban. Komplex vízgyűjtő- és vízelvezetési munkák is történtek.

A beruházásnak köszönhetően Segesvár és Mikeszásza között már százhatvannal haladhatnak a vonatok. Két helyen azonban egyelőre még sebességkorlátozás van érvényben: Segesvár bejáratát műszaki okok miatt csak hatvanöttel közelíthetik meg, Medgyes pedig százhússzal használható – számol be a Railway Pro.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!